Audi A5 i S5 Cabriolet lada chwila w sprzedaży...
Dla tych, którzy już tęsknią za latem, miłą wzmianką będzie informacja o tym, że Audi A5 i S5 będą miały rozkładany dach. Co ciekawe, jego obsługa ma być bajecznie prosta, zaś zamykanie możliwe dosłownie w każdym momencie - pod warunkiem, że na liczniku nie będzie zawrotnej prędkości. Serwis motonews.pl, na którego łamach można sporo przeczytać o tych dwóch modelach pisze ponadto, że dach ma być zrobiony ze "świetnej aeroakustycznej tkaniny". Kiedy auto będzie dostępne w sprzedaży? Ze źródeł motonews.pl wynika, że… już w marcu!
… a Porsche Mission E dopiero w trakcie testów
Portal moto.pl donosi z kolei, że elektryczne Prosche, które przechodzi właśnie całą masę testów, ma się pojawić w sprzedaży już ok. 2020 r. Wyjątkowe mają być drzwi w nowym Porsche, bo ma być ich 2 pary i mają się otwierać w przeciwnym kierunku. Co więcej, system zasilania ma być praktyczny - bateria ma się w 80 procentach naładować już w 15 minut, co z kolei ma dać szansę na przejechanie 500 km. W założeniu - o czym pisze moto.pl - moc tego modelu ma mieć do dyspozycji aż 600 KM! A to oznacza, że do setki będzie można się rozpędzić w… 3,5 sekundy! Co wy na to?
Mercedes G z napędem elektrycznym?
Czemu nie! Okazuje się, że znany wszystkim aktor amerykański o korzeniach austriackich, Arnold Schwarzenegger, bardzo dba o nasze środowisko i podchodzi do tematu ekologii na serio. Dlatego właśnie - o czym pisze serwis v10.pl - dzięki firmie Kreisel Electric przerobił on swojego Mercedesa G na napęd elektryczny. Silnik tego modelu aktualnie ma moc 483 KM i tylko 5,6 do 100. To całkiem zacny wynik, przyznacie? A gdyby ktoś nie wierzył - oto dowód!
Jaguar XJ V6 mocniejszy o 25 KM
Większa moc o 25 KM we flagowej limuzynie Jaguara to jednak nie wszystko. Jak zdradza serwis autoswiat.pl auto będzie miało 100 Nm, 8 biegową skrzynię automatyczną, która płynnie i przyjemnie zmienia biegi. Niestety, temu 300-konnemu Jaguarowi brakuje jednak napędu 4X4, aby na śliskiej drodze utrzymać przyczepność. Serwis autoswiat.pl słusznie zauważa, że zawieszenie dość sztywne daje odczuć polskie drogi, a wspomaganie kierownicy jedynie w trybie Dynamic daje szansę na pewne panowanie nad autem. Plusy auta - pisze autoswiat.pl - to oprócz wspomnianej mocy silnika, wykończenie, wielkość (5,13), powrót do klasycznych wykończeń oraz modernizacja multimediów. A to wszystko za jedyne…. 450 tys. zł.