Porsche przy okazji produkcji Tycana odchodzi od koncepcji tradycyjnej linii montażowej
- Przewidujemy, że ponad 50 procent modeli Porsche dostarczanych od 2025 r. będą stanowić samochody zelektryfikowane – zdradza Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. finansów oraz IT. Najlepszym tego dowodem są zakłady produkcji i montażu nowego modelu Taycan - powstają one jako „fabryka w fabryce” na terenie głównej wytwórni w Zuffenhausen. Projekt ten wskazuje na odejście Porsche od koncepcji tradycyjnej linii montażowej. Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i logistykę wyjaśnia, że "wykorzystując elastyczną linię produkcyjną, Porsche zostanie pierwszym producentem pojazdów, który zastosuje zautomatyzowane systemy transportowe w ciągłym procesie seryjnej produkcji”. Pozwoli to producentowi sportowych aut połączyć zalety tradycyjnych zasad ciągłej produkcji z elastycznością uniwersalnego montażu. Przy okazji umożliwi zwiększenie liczby cykli roboczych wykonywanych w tej samej przestrzeni. Realizując koncepcję „inteligentnie, zielono, efektywnie”, Porsche kontynuuje również dążenie do produkcji przyjaznej pod względem wykorzystania zasobów. Proces wytwarzania modelu Taycan jest neutralny pod względem emisji CO2, a celem na przyszłość jest stworzenie fabryki o całkowicie zerowym wpływie na środowisko.
Wdrożenie modelu Porsche Taycan wygeneruje w Zuffenhausen 1200 miejsc pracy
- Taycan jest jednym z największych »twórców« miejsc pracy w historii Porsche – podkreśla Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za sprawy kadrowe i społeczne. Nie wszyscy z nowo zatrudnionych pracowników zostaną wydelegowani do produkcji nowego samochodu – niektórzy będą pracować przy budowie dwudrzwiowych aut sportowych. W przypadku modelu Taycan celem Porsche jest stworzenie zespołu, który w zdrowy sposób łączy siły techników doświadczonych przy produkcji samochodów sportowych oraz nowych pracowników. W ramach projektu odbędą się prowadzone na szeroką skalę szkolenia, organizowane w specjalnej hali produkcyjnej, zbudowanej na terenie centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Cyfrowa platforma edukacyjna obejmuje ponad 1400 jednostek szkoleniowych poświęconych zagadnieniom związanym z cyfrową transformacją i umożliwia użytkownikom samodzielne studiowanie, dopasowane do ich potrzeb. Zostanie ona udostępniona wszystkim pracownikom, towarzyszącym Porsche w podróży do ery elektryczności i cyfryzacji.
Porsche Taycan będzie korzystać z innowacyjnej techniki 800 V
Bliskie powiązania pomiędzy sportem motorowym i produkcją seryjną podkreślają, jak ważne jest dzielenie się wiedzą. Podobnie jak Porsche 919 Hybrid, które ma na koncie liczne zwycięstwa w Le Mans, Taycan będzie korzystać z innowacyjnej techniki 800 V. W przypadku 919 było to jedno z najważniejszych rozwiązań, ponieważ poziom napięcia wyznacza kurs dla całego elektrycznego zespołu napędowego: od akumulatora przez rozplanowanie elektroniki i silników elektrycznych aż po wydajność procesu ładowania. Dzięki pionierskiemu podejściu i opracowaniu specjalnych komponentów, odpowiednich dla napięcia 800 V, Porsche przesunęło granice tego, co technicznie wykonalne – dotyczy to również chłodzonego cieczą akumulatora litowo-jonowego. Prowadząc zaciętą rywalizację na torach wyścigowych, producent kontynuuje rozwój swoich rozwiązań technicznych. Obecnie marka uzyskała gęstość mocy, jakiej dotąd nie znano. W przypadku Taycan oznacza to, że 800-woltowa architektura pozwala doładować litowo-jonowy akumulator energią wystarczającą do pokonania 100 km w zaledwie 4 minuty (cykl NEDC). A gdy Porsche wejdzie do Formuły E, w sezonie 2019/2020, ten transfer wiedzy i doświadczenia osiągnie kolejny zupełnie nowy poziom.