Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji, której dorobek budowany jest już od ponad 70-ciu lat. Pierwsze egzemplarze tego modelu były skrojonymi na potrzeby wojska użytkowymi maszynami o genialnych właściwościach terenowych, których produkcje zainspirował legendarny Jeep Willys. Przez długie lata Defender nieznacznie zyskiwał na funkcjonalności, jednak mimo wszystko nadal pozostawał surową, bezkompromisową terenówką, która dzielnie znosiła trudy typowo użytkowego traktowania podbijając serca ciężko pracujących ludzi.
Najnowsza generacja modelu to prawdziwa rewolucja jeśli chodzi o postrzeganie tej kultowej konstrukcji. Auto nadal genialnie sprawdza się w terenie, ale nie odrzuca potencjalnego nabywcy surowym wnętrzem i brakiem jakichkolwiek "zbędnych" elementów wyposażenia. Puryści twierdzą, że to koniec prawdziwego Defendera, a najnowsza generacja to jedynie zabawka przypominająca kształtami swój pierwowzór, ale fakty i niezależne testy zdecydowanie temu przeczą. Land Rover najnowszą odsłoną kultowego modelu pogodził przyjemność codziennego użytkowania i świetne właściwości terenowe.
Podobnie jak poprzednie modele, nowy Defender wchodząc do produkcji automatycznie stał się istotnym elementem popkultury. Samochód doczekał się kinowej roli w filmie o Jamesie Bondzie, wszedł w posiadanie wielu gwiazd show-biznesu, które chętnie dają zrobić sobie przy nim zdjęcia, czy nawet doczekał się niezwykle szczegółowego modelu stworzonego przy współpracy z Lego, który wyposażony został w najbardziej zaawansowany system przeniesienia napędu kiedykolwiek zastosowany w podobnych modelach.
Nowy Defender nie raz udowodnił już, że jest godnym następcą swojego legendarnego poprzednika. Inżynierowie, by podgrzać atmosferę i trafić do naprawdę wymagających klientów proponują nową, ekstremalną wersje. Wyposażony w doładowany silnik V8 wariant ma rozwijać aż 525 koni mechanicznych i 625 Nm, co przełoży się na nieco ponad 5 sekund do setki i prędkość maksymalną 240km/h. Imponujące wyniki jak na auto o gabarytach kiosku. Projektanci Land Rovera oczywiście nie ograniczyli się wyłącznie do zamontowania dużego silnika w standardowym Defenderze. Model V8 otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie oraz usportowiony 8-biegowy automat. Jak przekonują konstruktorzy auto odnajdzie się dobrze zarówno w terenie, jak i na torze wyścigowym, co mogą potwierdzać testy prototypu na północnej pętli Nurburgringu. Model V8 wyróżnia się drobnymi smaczkami, takimi jak: czarny dach, poczwórne końcówki układu wydechowego, czy duże, lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe. Na karoserii i we wnętrzu auta znajdziemy również wiele oznaczeń "V8", a całe auto wyjeżdża z fabryki na specjalnych 22-calowych felgach.
Chcesz utrzymać swojego Land Rover'a w nienagannym stanie technicznym? Odwiedź niezależny serwis Land Rover Autoreduta i zostaw to naszej wykwalifikowanej kadrze. Wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu pojazdów Land Rover pozwala nam na zdiagnozowanie nawet najtrudniejszych usterek.
Zadzwoń i umów się na wizytę serwisową swojego Land Rover'a, a tylko w tym miesiącu ustawienie geometrii zawieszenia w naszych serwisach zrobisz aż o 20% taniej.