- Bardzo dobrze przyjęte przez klientów zostały zwłaszcza hybrydowe odmiany nowego modelu Panamera. Turbo S E-Hybrid, topowy wariant linii modelowej, stanowi wyraziste połączenie osiągów i efektywności. W skrócie: wyznacza nowe wzorce w swojej klasie – przyznaje Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Obok Porsche Panamera także dostawy samochodów z linii modelowej 718 znacznie przekroczyły poziom notowany rok wcześniej. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku dostarczono około 25 tys. sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku. Również fascynacja „911” trwa nieprzerwanie: w 2017 r. po raz kolejnym przekazano klientom ponad 32 tys. egzemplarzy modelu. Z kolei Macan był najlepiej sprzedającym się samochodem marki Porsche i utrzymał wysokie zainteresowanie sprzed roku, z wynikiem ponad 97 tys. dostarczonych pojazdów (+2 proc.). Największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy Porsche pozostały Chiny. W ubiegłym roku dostarczono tam 71 tys. aut, o 10 proc. więcej niż w 2016. Wyniki zanotowane w USA (+2 proc.) oraz Europie (+2 proc.) stanowią kontynuację sukcesu odniesionego w poprzednich latach. Na rodzimym niemieckim rynku klienci odebrali 28,4 tys. samochodów, niemal tyle samo co rok wcześniej. - W 2018 r. nowe Cayenne zadebiutuje w kluczowych regionach sprzedaży, czyli w USA i w Chinach, a to zapowiada dalszy wzrost – dodaje von Platen.
Ĺšródło: Porsche