Wystawa ma być otwarta od 14 marca do 14 maja br. Na ekspozycji znajdą się wszystkie auta, które miał zaszczyt prowadzić zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata. Będzie można także dowiedzieć się więcej o szczegółach dotyczących pełnienia funkcji ambasadora i kierowcy testowego Porsche - Waltera właśnie - który sprawował ją dość długo, bo od 1993 roku (na dole artykułu załaczam krótki film o Walterze, który warto obejrzeć). Co ciekawe, dodatkowo w nagrodę za tę długoletnią i pomyślną współpracę, Porsche zamierza nazwać jeden z zakrętów torów testowych w Centrum Rozwoju w Weissach.
Porsche 356 B Coupé
To pierwsze auto, które kupił Walter. Pod maską miało jedynie 75 KM. Dodatkowo kupił je bez silnika, bo nie starczyło mu pieniędzy. W 1981 r. Porsche zatrudniło Waltera - który wówczas już był dwukrotnym Zwycięzcą Mistrzostw Świata - na stanowisko kierowcy fabrycznego. Jednak dopiero startując w Rajdowych Mistrzostw Niemiec, prowadząc 911, przypieczętował swoją współpracę z Porsche. Jego wyjątkowość, jako kierowcy, świadczą zwycięstwa nie tylko w wyścigach, ale też w rajdach. Był najlepszy TransAm, IMSA, wyścigi górskie (Pikes Peak) czy DTM - startując we wszystkich klasach i seriach. Nagrodą za lata współpracy jest z pewnością fakt, iż do dziś jego głos ma wpływ na konstrukcję i charakter aut marki Porsche. Konkretnie jeśli chodzi o modele: Porsche 959, Porsche Carrera GT i Porsche 918 Spyder.
Carrera GTS Rallye „Monnet”, 911 SC Coupé San Remo i…
… 924 GTP Le Mans z 1981 r., a także wyścigowe 911 Carrera 2 Cup oraz legendarna Carrera GT - wszystkie te auta będzie można podziwiać podczas wystawy. Oczywiście wspomniane już Porsche 356 B Coupé, zajmie wśród nich czołowe miejsce. Również zostanie specjalnie na tą okazję wypożyczony z Muzeum Audi tzw. B-grupowe Audi S1, które kierowca nazwał „najbardziej brutalną maszyną” w jego rajdowej karierze. Rzecz jasna, na otwarciu wystawy, czyli 14 marca o godz. 11, zjawi się sam Walter.