- Przejście na "zieloną" energię w przypadku ruchu kolejowego stanowi logiczne posunięcie i kolejny milowy krok w kierunku produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 - przyznaje Oliver Bronder, wiceprezes Porsche AG ds. logistyki i kontroli produkcji. W ciągu tego roku firma planuje dalej rozwijać neutralny dla klimatu transport kolejowy. Poprzez połączenie portu załadunkowego w Bremerhaven z Kornwestheim odsetek pojazdów przewożonych koleją powinien wzrosnąć o 45 proc. Oznacza to dalsze ograniczanie wykorzystywania zanieczyszczającego środowisko transportu drogowego i uniknięcie emisji kolejnych 650 ton rocznie szkodliwego dla klimatu CO2. Od 1 stycznia 2017 r. producent sportowych samochodów we wszystkich swoich zakładach gromadzi „zieloną” energię z wiatru, wody oraz słońca i w przejrzysty sposób rejestruje udział zróżnicowanych źródeł energii. Od 2020 r. instalacja ciepłownicza w głównych zakładach w Zuffenhausen będzie wykorzystywać biogaz, zaoszczędzając w ten sposób do 5 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla rocznie. Porsche korzysta z przyjaznego środowisku transportu także w logistyce zaopatrzenia, pomiędzy fabrykami a dostawcami. Na drogach w okolicach Stuttgartu producent sportowych samochodów prowadzi obecnie eksploatację trzech ciężarówek napędzanych gazem ziemnym (CNG). Pozwala to ograniczyć emisję CO2 w mieście o około 119 ton rocznie. Emisje dwutlenku węgla pojazdów zasilanych CNG na tle konwencjonalnych aut ciężarowych zostają zredukowane nawet o 20 proc., cząstek stałych – o około 80 proc., a tlenku węgla – o 90 proc.