Porsche objęło udziały w start-upie WayRay wspólnie z Hyundai Motor, JVCKENWOOD oraz różnymi funduszami, pozycjonując się wśród inwestorów takich jak firma Alibaba Group. Partnerstwo pomiędzy WayRay a Porsche stanowi element platformy innowacji „Startup Autobahn” i będzie teraz strategicznie poszerzane. Cel: dalsze postępy w opracowywaniu przyszłościowych rozwiązań technicznych oraz poszukiwaniu ich zastosowań w branży motoryzacyjnej. Aby rozwijać swoje projekty na nowych obszarach zastosowań, WayRay współpracuje z różnymi producentami. - Zespół WayRay ma unikalną wiedzę techniczną, a jego pracownicy dysponują doświadczeniem w branży lotniczej, budowie sprzętu oraz opracowywaniu oprogramowania. Innowacyjne pomysły i produkty WayRay zdążyły już udowodnić, że mają ogromny potencjał. Jesteśmy przekonani, że łącząc siły z WayRay, w przyszłości będziemy mogli zaoferować naszym klientom rozwiązania w standardzie, jakiego można oczekiwać od Porsche. I właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na tę strategiczną inwestycję – przyznał Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. finansów oraz IT. WayRay zatrudnia obecnie ponad 250 osób. Siedziba szwajcarskiego start-upu mieści się w Zurychu, ale jego biura działają również w Rosji, Chinach i USA. W 2019 r. w Niemczech firma ma otworzyć swój zakład produkcyjny. W porównaniu z konwencjonalnymi, dostępnymi na rynku wyświetlaczami head-up WayRay oferuje znacznie mniejszy układ projekcyjny, który można zamontować w dowolnym pojeździe, niezależnie od architektury kokpitu. Technika ta jest aktualnie testowana zarówno pod kątem kierowców, jak i pasażerów – a tym samym oferuje potencjał wprowadzania nowych koncepcji w kontekście jazdy wysoko zautomatyzowanej. Porsche postawiło sobie za cel konsekwentne poszerzanie portfolio swoich cyfrowych usług. Rozwiązania firmy WayRay oferują możliwość wizualnego wyświetlania informacji na temat ich funkcji na przedniej szybie samochodu.