Na rynku małych sedanów od zawsze trwa rywalizacja pomiędzy trzema głównymi konkurentami: BMW 3, Audi A4 i Mercedesem klasy C. Dziś przybliżymy Wam Klasę C, której najnowsza generacja wprowadziła prawdziwą rewolucję.
Dla miłośników klasycznej, wysokooktanowej motoryzacji premiera najnowszej klasy C może być końcem istotnego rozdziału, bowiem model na stałe pożegnał się z dużymi silnikami, a czterocylindrowa hybryda to maksimum, na które można liczyć w najnowszej generacji (nawet w najmocniejszej wersji AMG nie jest przewidywany montaż większego silnika). Nie oznacza to jednak, że nowa Klasa C nie jest godnym następcą swoich poprzedników. Auto zapowiada się świetnie, szczególnie w kwestii wyposażenia i rozwiązań technicznych, a także jako pierwsza klasa C dostępna będzie w całkowicie elektrycznej wersji.
Nowy model wydłużył się o 65mm (4751 mm), ma 1,82 metra szerokości i jest niższy od swojego poprzednika o 9 mm (1438 mm). Rozstaw osi zwiększył się o 2,5 cm do 2865 mm, z czego skorzystają kolana pasażerów siedzących z tyłu. Klasa C to najlepiej sprzedający Mercedes-Benz ostatniej dekady. Na całym świecie na to auto zdecydowało się ponad 2,5 mln klientów, a od premiery W201 czyli 190-ki wyprodukowano już ponad 10,5 mln tego segmentu. Wizualnie auto upodobniło się do wyglądu aktualnej gamy modelowej Mercedesa. Samochód posiada charakterystyczne tylne światła, ostrzejsze krawędzie, nietrudno dostrzec nawiązania do niedawnej premiery Mercedesa, jaką jest topowa Klasa S. Nowa Klasa C, choć mniejsza aż o dwa segmenty, do złudzenia przypomina flagową limuzynę.
Największą rewolucję przeszło wnętrze, gdzie wyraźnie widać wpływ najnowszej Klasy S na jego kształt. W oczy rzuca się widoczny przede wszystkim duży centralny ekran, którego orientacja zmieniła się z poziomego, podobnego do tabletu, na ukierunkowany portretowo, przypominający ten z Tesli, centralny ekran dotykowy. Ekran jest lekko pochylony w kierunku kierowcy, co zapewnia łatwość obsługi i widoczność w ruchu. Cyfrowy wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości, wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Ekran w zależności od opcji wyposażenia może być dostępny w rozmiarach 10,25 cala lub 12,3 cała. Wnętrze oferuje trzy style wyświetlania z różnymi kolorami i motywami: Dyskretny pokazuje tylko „to, co istotne”, Classic używa „znajomego” układu wyświetlacza, a Sport przełącza się na czerwony motyw, zamieniając zwykły obrotomierz na bardziej „dynamiczny”. Klasa C jest drugim modelem w ofercie Mercedesa, który korzysta z systemu multimedialnego MBUX drugiej generacji. Oferuje on ulepszoną wersję asystenta głosowego „Hej Mercedes”, różne nowe inteligentne funkcje, zintegrowaną platformę do stremowania muzyki, cykliczne aktualizacje i opcjonalne oprogramowanie „rozszerzonej rzeczywistości”, które cyfrowo przedstawia otoczenie samochodu. System rozszerzonej rzeczywistości pozwala wyświetlać na ekranie obraz z przedniej kamery wzbogacony o dodatkowe informacje, jak np. strzałki nawigacyjne czy zaznaczone znaki drogowe. Cały system odblokowuje się za pomocą skanera linii papilarnych pod ekranem.