Forbes zdradza, że pochodzący z 1950 roku roadster Jaguar XK120 to jeden z ulubionych samochodów Sebastiana Kulczyka, prezesa Kulczyk Investments, i że czasem prezes przyjeżdża nim do firmy. Wbrew pozorom, sam lubi prowadzić to auto, choć - pisze gazeta - mógłby podróżować limuzyną z szoferem.
Jaguara XK120 zaprojektował sam William Lyons, współtwórca firmy Jaguar Cars Limited. Model ten, określany jako OTS, czyli Open Two Seater, produkowany był w latach 1948–1954, a pierwszy egzemplarz dostarczono słynnemu amerykańskiemu amantowi filmowemu Clarkowi Gable’owi. Roadster Sebastiana Kulczyka - pisze Forbes - powstał w roku 1950. Ma pod maską 3,4-litrowy silnik pozwalający osiągnąć prędkość powyżej 200 km/h i należy do kolekcji zabytkowych aut prezesa Kulczyk Investments. Na aukcjach klasycznych aut model ten osiąga cenę od kilkudziesięciu do ponad 300 tysięcy dolarów. Niedawno na jednej z nich za 95 tysięcy dolarów sprzedano roadstera XK120 należącego do Eddiego Adamsa, słynnego fotoreportera wojennego, który dostał Nagrodę Pulitzera za serię zdjęć z wojny w Wietnamie. O historii Jaguara XK120, należącego dziś do Sebastiana Kulczyka, świadczyć mogą nazwiska, które widnieją na karoserii samochodu. To Corrado Corneliani i Sandra Murru, znana para włoskich kierowców rajdowych. Jeszcze w 2012 roku tym roadsterem uczestniczyli w słynnym wyścigu Mille Miglia.
Ĺšródło: Forbes