Pierwszym przystankiem uczestników zlotu będzie Pałac Czartoryskich w Puławach
W trasę załogi wyruszą w piątek 1 czerwca – pierwszym przystankiem ich podróży będzie Pałac Czartoryskich w Puławach, którego historia sięga XVII stulecia. W godzinach 10:30-13:00 odbędzie się tam wystawa samochodów biorących udział w zlocie. Kolejna okazja na podziwianie klasycznych aut z gwiazdą nastąpi w Parku Zdrojowym w Nałęczowie (godz. 14:30-16:00), miejscowości znanej m.in. ze szczególnie korzystnego mikroklimatu. Co ciekawe, Nałęczów ma status miasta przyjaznego pojazdom zabytkowym – gwarantuje im m.in. bezpłatne parkowanie, a ich właścicielom oferuje zniżki w restauracjach i hotelach. Tradycyjnie, zwieńczeniem zlotu będzie Konkurs Elegancji, który odbędzie się w sobotę 2 czerwca na Placu Zamkowym w Lublinie. W godzinach od 12:00 do 16:00 poszczególne załogi zaprezentują swoje Mercedesy i wystąpią w strojach z epoki, z której pochodzi dany model. W tym czasie fani klasycznej motoryzacji będą mogli zobaczyć samochody z bliska i porozmawiać z ich właścicielami.
W tym roku lista załóg biorących udział w zlocie liczy 95 pojazdów, choć chętnych było jeszcze więcej
Poza ekipami z Polski do Lublina przyjadą też załogi z Litwy, Niemiec oraz ze Szwecji. Auta wyselekcjonowano nie tylko pod kątem wieku (przyjmowane są modele w wieku co najmniej 25 lat), autentyczności i kondycji technicznej, ale również z uwzględnieniem ich „osobistej” historii. Aż 14 z nich należy do I klasy, co oznacza, że zostały wyprodukowane do roku 1950. Najstarsze zarejestrowane wozy to sędziwe 84-latki – model 130 Cabriolet Limuzyna (W 23) oraz 200 Cabriolet B Lang (W 21), oba wyprodukowane w 1934 roku. Zaledwie o rok młodszy jest imponujący, mierzący blisko 5 m długości Mercedes-Benz 290 Cabriolet D Lang (W 18). Kolejne 44 samochody pochodzą z lat 1951-1970, a 38 pozostałych to „młodzież”, czyli roczniki 1971 i późniejsze. Są wśród nich zarówno znane szerzej modele serii 123 i 126, roadstery 107, jak również bardzo rzadkie limuzyny „Adenauer” (W 186), powojenny kabriolet 220 (W 187) i okazałe „skrzydlaki” (W110-112) – w skrócie, niemal pełen przekrój gamy historycznych Mercedesów. Nie zabraknie nawet kultowej Klasy G. Specjalnym gościem będzie 300 SL Gullwing Tadeusza Kozioła (W 198), który ma na koncie trzykrotny start w historycznym rajdzie Mille Miglia. Podczas zlotu właściciel będzie opowiadać o swoim udziale w tej słynnej imprezie. Wyjątkową uwagę organizatorzy zlotu poświęcą seriom 114 i 115, które świętują w tym roku swoje 50. urodziny. Przodkowie Klasy E mają zaszczytne miejsce w historii Mercedes-Benz – to pierwsza seria sprzedana łącznie w liczbie ponad 1 mln egzemplarzy. Dziś typoszeregi 114 i 115 są cenionymi klasykami, które stanowią jeżdżące świadectwo rozwoju samochodów klasy średniej wyższej, zarówno na polu komfortu, jak i bezpieczeństwa. Podczas StarDrive Poland 2018 będzie można podziwiać 5 egzemplarzy tej serii.