Lista głównych innowacji obejmuje: 11-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT znaną z modelu 911. PCM daje dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentne sterowanie głosowe czy nawigacja online – dostępnych w standardzie. Wachlarz wyposażenia z zakresu komfortu poszerza asystent jazdy w korku, jonizator powietrza oraz podgrzewana przednia szyba.
Reflektory LED i nowy tylny pas świetlny w standardzie
Dzięki wielu przemyślanym zmianom w nadwoziu nowy Macan zyskał jeszcze bardziej sportowy i nowoczesny wygląd. Liczne szczegóły odzwierciedlają DNA kultowego samochodu sportowego 911 oraz supersportowego modelu 918 Spyder. Kluczową rolę odgrywa w szczególności kwestia oświetlenia: nowy Macan jest standardowo wyposażony w LED-owe reflektory główne. Wysokiej jakości układ oświetlenia z trójwymiarowymi modułami może być dodatkowo, na życzenie, zoptymalizowany – system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS) adaptacyjnie steruje wiązką światła. Starannie przeprojektowany przedni pas modelu Macan sprawia, że samochód wydaje się jeszcze szerszy, a kompleksowa modernizacja tylnej części nadwozia bazuje na eleganckim wzornictwie poprzednika. Kolejny charakterystyczny element designu Porsche reprezentuje trzyczęściowy, trójwymiarowy pas świetlny LED. Tożsamość marki odzwierciedla również czteropunktowy design świateł hamowania.
Nowe opcje: sportowa kierownica GT, jonizator powietrza oraz asystent jazdy w korku
Wyraźne nawiązania do „911” we wnętrzu nowego Porsche Macan podkreśla opcjonalna sportowa kierownica GT. W ramach dostępnego na życzenie pakietu Sport Chrono kierownica zostaje wzbogacona o przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response. Listę opcji z zakresu komfortu poszerzono o podgrzewaną przednią szybę oraz jonizator powietrza, służący poprawie jego jakości w kabinie. Nowe kolory nadwozia, takie jak „Miami Blue”, „Mamba Green Metallic”, „Dolomite Silver Metallic” i „Crayon”, w połączeniu z nowymi pakietami wykończenia wnętrza sprawiają, że Macan oferuje teraz jeszcze większy zakres indywidualizacji. Porsche wykorzystało lifting modelu także jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe i zrelaksowane prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.
11-calowy ekran dotykowy i kompleksowa łączność
Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że Macan oferuje pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali. Harmonijnie zintegrowano go z nowo zaprojektowanym panelem wskaźników. Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, tak i tu interfejs użytkownika systemu informacyjno-rozrywkowego można spersonalizować za pomocą „kafelków”. Przeprojektowane zostały również otwory wentylacyjne, znajdujące się teraz poniżej środkowego ekranu. Każdy egzemplarz modelu Macan jest wyposażony w moduł Connect Plus, dzięki czemu standardowo oferuje kompleksową łączność. Moduł ten umożliwia działanie różnych cyfrowych funkcji i usług, takich jak inteligentna obsługa głosowa oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym – to elementy należące do seryjnego systemu nawigacji online. Jednym z jego kluczowych elementów jest połączenie „Here Cloud”, które oferuje najświeższe informacje o ruchu pochodzące z rojów danych. Korzystając z nowej aplikacji Offroad Precision, użytkownicy modelu Macan mogą z kolei rejestrować i analizować swoje przejażdżki po bezdrożach.
Zoptymalizowane podwozie z nowymi oponami i obręczami
Za sprawą zoptymalizowanego podwozia nowy Macan może jedynie wzmocnić swoją wyjątkową pozycję sportowego samochodu w segmencie kompaktowych SUV-ów. Precyzyjne zestrojenie układu jezdnego zapewnia jeszcze większą neutralność prowadzenia przy zachowaniu stabilności i zwiększeniu komfortu. I chociaż to nietypowe w segmencie SUV-ów, Macan nadal ma mieszane ogumienie – o różnych szerokościach – na przedniej i tylnej osi. Podobnie jak w przypadku innych sportowych samochodów Porsche, taka konfiguracja umożliwia kierowcy pełne wykorzystanie dynamicznych możliwości inteligentnego napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Nowe opony o poprawionych właściwościach jezdnych pozwalają uzyskać jeszcze lepsze przyspieszenia poprzeczne, a co za tym idzie – większą przyjemność z jazdy. Z kolei nowe, 20- i 21-calowe obręcze oferują dodatkowe możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego.