IONITY to znaczący krok dla rozwoju elektrycznej mobilności
Na czele nowej spółki, z siedzibą w Monachium, stają Dyrektor Generalny Michael Hajesch oraz Dyrektor Operacyjny Marcus Groll. Trwa już budowa zespołu pracowników IONITY – na początku 2018 r. ma on liczyć 50 osób. - Pierwsza ogólnoeuropejska sieć HPC odgrywa kluczową rolę w tworzeniu rynku dla pojazdów elektrycznych. IONITY zrealizuje nasz wspólny cel, jakim jest zapewnienie klientom możliwości szybkiego ładowania akumulatorów oraz realizacji cyfrowych płatności, tak by ułatwić im odbywanie dalekich podróży - przyznał Michael Hajesch.
Powstanie ponad sto stacji IONITY w ciągu roku
Dzięki nawiązaniu współpracy z sieciami stacji paliwowych Tank & Rast, Circle K oraz OMV jeszcze w tym roku uruchomionych zostanie 20 stacji ładowania przy głównych drogach Niemiec, Norwegii i Austrii, zlokalizowanych co około 120 km. W 2018 r. sieć rozrośnie się do ponad 100 stacji. Każda z nich zaoferuje wiele stanowisk, pozwalając jednocześnie ładować akumulatory samochodów różnych marek. Sieć zapewni moc ładowania do 350 kW na jedno stanowisko i będzie korzystać z europejskiego standardu ładowania Combined Charging System. W rezultacie pozwoli znacznie skrócić czas „tankowania” w porównaniu z konwencjonalnymi systemami.
IONITY przyczyni się do zwiększenia poziomu akceptacji pojazdów elektrycznych?
Oczekuje się, że otwartość systemu dla aut wielu producentów oraz jego ogólnoeuropejski zasięg przyczynią się do zwiększenia poziomu akceptacji pojazdów elektrycznych. Wybór najlepszych lokalizacji uwzględnia potencjalną integrację z istniejącymi systemami ładowania. IONITY prowadzi w tej sprawie negocjacje z działającymi już operatorami (również z tymi, z którymi współpracują udziałowcy nowej spółki), a także z instytucjami politycznymi. Realizacja inwestycji akcentuje zaangażowanie producentów w rozwój mobilności elektrycznej i opiera się na międzynarodowej współpracy w ramach branży motoryzacyjnej.