29-letni Estre rozpoczął rekordowe okrążenie o 11:40, w idealnych warunkach pogodowych, przy temperaturze powietrza wynoszącej 14 stopni Celsjusza. Tor miał 18 stopni. - To okrążenie było dla mnie niesamowitym przeżyciem – powiedział później. - W szybkich zakrętach, a zwłaszcza na dohamowaniach, GT3 RS jest niewiarygodnie bliskie naszemu wyścigowemu GT3 R. To również zasługa nowej generacji opon do cywilnych aut sportowych. Bardzo podoba mi się motor GT3 RS. Nawet 9000 obrotów na minutę w sześciocylindrowej jednostce – fantastyczna sprawa. Silnik brzmi jak marzenie, a moment obrotowy jest po prostu ogromny - dodał. Od 2016 r. Kévin Estre należy do zespołu fabrycznych kierowców Porsche. Za kierownicą Porsche 911 RSR startuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W serii ADAC GT Masters ściga się w 911 GT3 R. Na swój występ na Nürburgringu 911 GT3 RS otrzymało najnowszej generacji opony Michelin Pilot Sport. Zoptymalizowane specjalnie z myślą o użytku na torach, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R jest w pełni zgodne z odpowiednimi przepisami UE i USA. Opony (w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu) już wkrótce będzie można zamówić w każdym Porsche Centrum oraz u wybranych sprzedawców lub monterów opon. Zatwierdzono je do stosowania w modelach 911 GT3 RS i 911 GT2 RS. Porsche 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem i wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o mocy 383 kW (520 KM) świętowało swoją globalną premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, na początku marca tego roku. Ten samochód sportowy o wysokich osiągach przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s, uzyskując prędkość maksymalną 312 km/h. Ceny 911 GT3 RS w Polsce zaczynają się od 980 tys. zł.