Oferuje bowiem wszystkie zalety nowej Klasy A, m.in.: nowoczesne, efektywne silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają zaawansowane systemy wspomagające z funkcjami z Klasy S, oraz intuicyjny w obsłudze, samouczący się system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ze współczynnikiem oporu powietrza Cd równym 0,22 i powierzchnią czołową 2,19 m² nowa Klasa A Limuzyna ma najniższy opór aerodynamiczny spośród wszystkich produkowanych seryjnie samochodów na świecie – a tym samym broni globalnego rekordu ustanowionego przez model CLA Coupé.
Nowa Klasa A Limuzyna będzie produkowana w Aguascalientes w Meksyku i Rastatt w Niemczech
Zaprojektowano ją w niemieckim Sindelfingen. Model publicznie zadebiutuje po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu (4-14 października). Mercedes-Benz zaprezentował już Klasę A L Sedan – w kwietniu br., podczas salonu Auto China w Pekinie. Została ona jednak opracowana jako wersja z przedłużanym rozstawem osi wyłącznie na rynek chiński i tylko tam jest produkowana. - Jeśli chodzi o nową rodzinę kompaktowych modeli, po udanym debiucie Klasy A wydarzenia w Mercedes-Benz nabierają tempa. W odpowiedzi na życzenia wielu klientów po raz pierwszy oferujemy teraz Klasę A także w wersji Limuzyna – przyznaje Britta Seeger z zarządu Daimler AG. - Każdy, kto poszukuje kompaktowego, sportowego sedana, ma teraz nową, atrakcyjną alternatywę - dodaje.
Nowa generacja kompaktów miała znaczący wkład w odmłodzenie i zmianę wizerunku marki Mercedes-Benz
W 2013 r. czterodrzwiowy CLA Coupé został pierwszym kompaktowym modelem Mercedesa sprzedawanym na amerykańskim rynku. W 2017 r. blisko jeden na dwóch nabywców kompaktowych aut z gwiazdą w USA był wcześniej użytkownikiem konkurencyjnego pojazdu, a ponad 50% właścicieli CLA nigdy wcześniej nie miało Mercedesa. W 1997 r. Klasa A dała początek segmentowi kompaktowych modeli Mercedes-Benz. Od tamtej pory sprzedano ponad 6 mln samochodów z tej rodziny. Klasa A Limuzyna, jako siódmy model w gamie, stanowi kolejne poszerzenie palety kompaktowych Mercedesów – a jego wprowadzenie stanowi logiczne posunięcie, ponieważ wraz z Klasami C, E i S producent ze Stuttgartu ma teraz w ofercie więcej limuzyn premium niż większość spośród pozostałych marek.