Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

ósma generacja Porsche 911 przejdzie światowe testy wytrzymałościowe w ekstremalnych warunkach

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (3)

Porsche 911 w trakcie testów

fot. Porsche

ósma generacja klasycznego samochodu sportowego pojawi się na europejskim rynku na początku 2019 r. Przedtem prototypy modelu po raz kolejny rozkręcają obroty swoich silników, aby ukończyć finałowy program testów przeprowadzany w różnych zakątkach świata – program, który poddaje nowe auta sportowe ogromnym obciążeniu. Przemieszczają się one pomiędzy strefami klimatycznymi z różnicą temperatur wynoszącą nawet 85 stopni Celsjusza, sprintem pokonują zmiany wysokości sięgające ponad 4 km, znoszą korki w wielkich miastach i ustanawiają nowe rekordy na torach. Po wszystkim każdy element samochodu musi działać równie niezawodnie, co na początku.

W pierwszej kolejności testy skupiają się na tradycyjnie najważniejszych obszarach eksperckich Porsche

Mowa oczywiście o obszarach takich jak podwozie i silnik, które zostały w dalszym stopniu udoskonalone – zarówno celem podniesienia osiągów, jak i wygody na co dzień. Dodatkowo przewidziano testy funkcjonalne i obciążeniowe całkowicie nowej koncepcji obsługi w kokpicie, a także instrumentów oraz wyświetlaczy. Również nowe systemy wspomagające kierowcę i poszerzony zakres łączności muszą sprostać wyzwaniom, jakie stawia intensywny maraton testowy: usługi Porsche Connect różnią się zależnie od kraju, dlatego testowanie ich działania i funkcjonalności wymaga dużych nakładów.

Testy w gąrącym klimacie i w temperaturach rzędu -35 stopni Celcjusza

W regionach o gorącym klimacie, takich jak państwa Zatoki Perskiej na Bliskim Wschodzie czy Dolina Śmierci w USA, klimatyzacja, zarządzanie temperaturą i przebieg procesu spalania muszą zaliczyć testy funkcjonalne w temperaturze nawet 50 stopni Celsjusza. Wewnętrzne komponenty nie mogą się rozszerzać, kurczyć ani hałasować, gdy zostaną np. wystawione na intensywne nasłonecznienie. W Finlandii, w temperaturach rzędu -35 stopni Celsjusza, harmonogram testów obejmował m.in. uruchamianie silnika na zimno, skuteczność ogrzewania i klimatyzacji, poziom przyczepności, prowadzenie i zachowanie podczas hamowania, a także szybkość reakcji systemów kontroli dynamiki jazdy. Kręte, wymagające drogi w europejskim obszarze koła podbiegunowego oferują optymalne warunki do testowania sportowego samochodu. W ramach testów wytrzymałościowych egzemplarze nowej „911” trafiły też do Chin, na tamtejsze tory wyścigowe i publiczne drogi, z typowym dla tego kraju natężeniem ruchu, jak również udowodniły, że potrafią niezawodnie pracować na paliwach o odmiennych właściwościach.

Stałym punktem rygorystycznego programu testowo-rozwojowego Porsche jest Nürburgring

Silnik, przekładnia, hamulce i podwozie – to wszystko musiało udowodnić swoje kompetencje na tym wymagającym torze, zlokalizowanym w rejonie gór Eifel. We Włoszech pojazdy testowe jeździły wokół szybkich pętli toru Nardò, gdzie skupiano się nie tylko na prędkości maksymalnej, ale także na chłodzeniu i prowadzeniu. Najniższy punkt w trakcie testów wytrzymałościowych przedprodukcyjne auta osiągały w Dolinie Krzemowej – było to około 90 m poniżej poziomu morza; z kolei rzadkie powietrze na szczycie Mount Evans w Kolorado (4300 m n.p.m.) stanowiło wyzwanie dla doładowania biturbo oraz układu paliwowego. Do chwili ukończenia testów nowe „911” pokonały łącznie dystans około 3 milionów kilometrów.

Nie zabraknie testów w miejskich i wiejskich drogach całych Niemiec

Mniej efektownym, choć nie mniej ważnym punktem programu są zorientowane na klienta codzienne próby na publicznych drogach w miastach i wsiach całych Niemiec. Także podczas tego etapu kierowcy pojazdów testowych pokonują znaczne przebiegi. Cel: zagwarantowanie trwałości i codziennej wygody kompletnego samochodu oraz jego układów – tak aby ósma generacja ikony sportowych aut kontynuowała tradycję i okazała się najlepszą „911” wszech czasów.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora