Wysokie osiągi, charakterystyka hybrydy nowego silnika Klasy E
Nowa jednostka wyróżnia się turbosprężarkami typu twin-scroll, 48-woltowym alternatorem zespolonym z rozrusznikiem z napędem pasowym (EQ Boost) oraz elektryczną, 48-woltową pompą cieczy chłodzącej. Zintegrowany z rozrusznikiem alternator w połączeniu z nowoczesną, pokładową instalacją 48 V umożliwia realizację funkcji napędu hybrydowego, przyczyniając się do uzyskania niespotykanej efektywności. W praktyce zakres tych funkcji obejmuje:
- łatwy rozruch, w trakcie którego silnik uruchamia się i nabiera obrotów w sposób niemal niewyczuwalny;
- funkcję boost, która może wspierać silnik spalinowy przy prędkościach obrotowych do 2500 obr./min dodatkową mocą do 10 kW i 150 Nm momentu obrotowego z jednostki elektrycznej;
- rekuperację podczas hamowania (do 12 kW);
- pracę w korzystnym obszarze charakterystyk silnika;
- „żeglowanie” z wyłączonym automatycznie silnikiem, gdy tylko warunki jazdy na to pozwalają.
Przy okazji gama Klas E Coupé i Cabriolet wzbogaca się o nowy model E 220 d 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 4,8 l/100 km [5,1 l/100 km]; średnie emisje CO2: 126 g/km [133 g/km]) oraz E 200 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 7,0 l/100 km [7,3 l/100 km]; średnie emisje CO2: 158 g/km [164 g/km]).
Klasa E Coupé jeszcze bardziej indywidualna
Prócz poszerzonej gamy silnikowej Klasa E Coupé oferuje teraz dodatkowe opcje indywidualizacji. Lista nowości obejmuje dwa odcienie lakieru (czerwień rubelitu i srebrny diamentowy) oraz elementy ozdobne z jasnego, szczotkowanego wzdłużnie aluminium. Klasa E Cabriolet może z kolei zyskać wyjątkowo sportowy wygląd, a to za sprawą nowego, opcjonalnego pakietu Night. W jego skład wchodzą:
- przedni zderzak lub przedni zderzak AMG z elementem ozdobnym w kolorze czarnym (wysoki połysk);
- diamentowa osłona chłodnicy ze zintegrowaną gwiazdą Mercedesa i pojedynczą żaluzją w kolorze czarnym (wysoki połysk);
- obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym (wysoki połysk);
- chromowany element ozdobny w tylnym zderzaku w kolorze czarnym (wysoki połysk);
- w zależności od wyposażenia: 18-calowe lekkie obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami (lakierowane na kolor czarny ze lśniącym wykończeniem) albo – w połączeniu z zewnętrzną Linią AMG – 19-calowe lekkie obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami (lakierowane na kolor czarny ze lśniącym wykończeniem i zaopatrzone w mieszane ogumienie) lub – opcjonalnie – 20-calowe wieloramienne lekkie obręcze AMG (lakierowane na kolor czarny ze lśniącym wykończeniem).
Klasy E Coupé i Cabriolet kładą nacisk na indywidualizację nawet w przypadku takiego drobiazgu jak kluczyk do auta. Nabywcy mają do wyboru lakierowany na wysoki połysk klucz w kolorze białym lub czarnym z dekoracyjną, chromowaną ramką z wykończeniem chromowanym lub matowym (ten drugi wariant dostępny jest tylko dla koloru białego). Nowością jest też pakiet komfortowej łączności, zapewniający użytkownikom Mercedes me korzyści w postaci dostępu do specjalnych usług z zakresu eksploatacji i wygody użytkowania. Co więcej, ułatwia on korzystanie z usług pomocy w przypadku wypadku lub awarii. A dzięki usłudze Concierge kierowca zawsze ma do dyspozycji osobistego asystenta.
Powiadomienie SMS w przypadku szkody parkingowej
Równocześnie poszerzono wachlarz funkcji pakietu ochrony antykradzieżowej. Wcześniej system alarmowy uruchamiał się w przypadku nieupoważnionego wejścia do wnętrza lub zmiany pozycji samochodu. Teraz czujniki mogą wykryć też kontakt z innym pojazdem, np. podczas postoju na parkingu. System natychmiast powiadamia wtedy kierowcę lub właściciela o możliwym uszkodzeniu, wysyłając wiadomość SMS na wprowadzony wcześniej numer telefonu.
Pokładowe spa i program fitness
Podobnie jak Klasa S, tak i Klasa E w wersjach Limuzyna, Kombi, Coupé oraz Cabriolet opcjonalnie oferuje teraz układ kontroli komfortu ENERGIZING. Opracowany przez Mercedes-Benz, łączy on różne systemy z zakresu komfortu, w tym klimatyzację, nastrojowe oświetlenie, masaż i rozpylacz zapachów, pozwalając wspólnie konfigurować ich ustawienia zgodnie z nastrojem lub potrzebami podróżujących. Zwiększa w ten sposób fizyczny komfort oraz wydajność na drodze. Zależnie od poziomu wyposażenia, działanie układu ENERGIZING może obejmować wszystkie miejsca w kabinie. Do wyboru jest sześć specjalnie zdefiniowanych programów:
- Świeżość
- Ciepło
- Witalność
- Radość
- Komfort
- Trening (trzy tryby treningu – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans; w ramach każdego z nich przewidziano po kilka ćwiczeń).
Każdy z programów trwa 10 minut, a na centralnym ekranie można obserwować jego wizualizację w postaci kolorowej grafiki, której towarzyszy odpowiednio dopasowana ścieżka muzyczna.
Mobilne biuro w Klasie E
Dzięki usłudze „Funkcje biurowe w samochodzie” kierowca i przedni pasażer Klasy E mogą bezpośrednio z samochodu korzystać teraz z niektórych funkcji biurowych i mieć dostęp do istotnych danych – prawie tak, jakby znajdowali się w swoim biurze. Przykładowo, usługa korzysta z lokalizacji w kalendarzu i automatycznie przenosi je do samochodowej nawigacji. W oparciu o wpisy w kalendarzu użytkownik może też odbyć połączenie konferencyjne. System automatycznie wykrywa niezbędny kod PIN i jednocześnie go wybiera. Informacje niezbędne do działania usługi przechowywane są bezpośrednio w systemie informacyjno-rozrywkowym pojazdu oraz w zasobach back-end. Samochód musi być jedynie wyposażony w COMAND Online i mieć aktywne połączenie transmisji danych.
Spontaniczna reakcja w każdej chwili
Aby uzyskać wysoką moc maksymalną i spontaniczną reakcję na gaz, inżynierowie Mercedes-Benz zastosowali turbodoładowanie twin-scroll. W przeciwieństwie do układów konwencjonalnych spaliny są tu doprowadzane do turbiny dwoma osobnymi kanałami, po jednym dla każdej pary cylindrów. Taka koncepcja, z zamierzonym rozdziałem przepływu spalin, pozwala generować wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach w połączeniu z wysoką mocą maksymalną. Udoskonalony w dalszym stopniu kolektor dolotowy z wyjątkowo krótkimi kanałami i niezwykle kompaktową obudową sprężarki sprzyja jeszcze bardziej spontanicznej reakcji silnika na gaz. Turbosprężarka twin-scroll ma elektryczny siłownik zaworu wastegate, pozwalający na szybkie zmiany ciśnienia doładowania. Aby ograniczyć emisję spalin, wykorzystano sprawdzone wtryskiwacze piezoelektryczne, dodatkowo zoptymalizowane komory spalania oraz filtr cząstek stałych dla jednostek benzynowych. W celu zwiększenia wydajności silnik zaopatrzono w układ zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC dla zaworów dolotowych oraz pakiet rozwiązań zmniejszających straty wynikające z tarcia.
Bazowa cena nowego modelu E 350 Coupé wynosi 246 tys. zł netto, a E 350 Cabriolet – 268 tys. zł netto. W ofercie debiutują też nowe opcje indywidualizacji, w tym niedostępne dotąd odcienie lakieru i elementy wykończenia, a także pakiet Night dla odmiany Cabriolet oraz układ kontroli komfortu ENERGIZING, pomocny w poprawie samopoczucia i wydajności podróżujących.