Nowa Klasa S ma kilka rodzajów silników do wyboru
6-cylindrowe jednostki rzędowe, benzynowe i wysokoprężne, oraz nowy benzynowy motor V8 biturbo - sami przyznacie, że to dość obszerny wybór. Oczywiście także, zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji obowiązkowo dostępny ma też być model hybrydowy plug-in. Tu nasuwa się automatycznie pytanie o zasięg… Niestety to tylko 50 km. Mercedes-Maybach S 560 4MATIC będzie z kolei dostępny w parametrach V8 biturbo o mocy 345 kW (469 KM), Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ - 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo o mocy 612 KM, S 350 d 4MATIC i S 400 d 4MATIC - silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy: 210 kW (286 KM) i 600 Nm oraz 250 kW (340 KM).
Nowa Klasa S to nie tylko Intelligent Drive
Poza wspomnianymi już dość imponującymi możliwościami nowej klasy S, jeśli chodzi o Intelligent Drive należy dodać takie funcje, jak: MULTIBEAM LED oraz światła drogowe ULTRA RANGE (zapewniające lepszą widoczność niż dotychczas), system ROAD SURFACE SCAN (mający z wyprzedzeniem informować o nierównościach drogi), czy CURVE (funkcja ta automatycznie nachyla podwozie przy zakrętach). Wraz z klasą S, ma swój debiut układ kontroli komfortu ENERGIZING, który ma zapewnić fizyczny komfort, czy wręcz spa, za kierownicą - jak określa to oficjalnie koncern- czyli klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie, masaż czy funkcje zapachowe dopasowane do nastroju bądź potrzeby prowadzącego.
Nowa Klasa S to zupełnie nowy design
I - jak chwali się koncern - to auto wykonane z najwyższą jakością i z najlepszych materiałów. A co za tym idzie? Wszystkie odmiany modelu będą mieć nową osłonę chłodnicy. W wersjach 6 i 8 cylindrowych znajdziemy także trzy podwójne listwy i pionowe poprzeczki w kolorze czarnym, a w limuzynie będą one chromowane. W przypadku Mercedesa-Maybach zmodernizowano przedni pas z licznymi elementami chromowanymi oraz logo Maybacha pomiędzy listwami osłony chłodnicy. Dodano też możliwość trzech opcji modułów świetlnych, a także przedni zderzak z zaakcentowanymi wlotami powietrza i sportową stylizacją. Do tego przy otwieraniu i zamykaniu samochodu reflektory dają efektowny pokaz świetlny. Przeprojektowano także dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki wydechu otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu. Jeśli chodzi o koła natomiast dodano siedem nowych wzorów lekkich obręczy o średnicy od 17 do 20 cali. Jeśli chodzi o wnętrze znajdziemy wysokiej klasy materiały, zależne od indywidualnych wyborów. Znajdziemy tu m. in. okładziny z drewna o otwartych porach czy obszyte skórą panele drzwi i deski rozdzielczej. koncepcja materiałów i kolorów obejmuje szeroką gamę odcieni brązu, w tym nowe połączenia kolorystyczne.
Panoramiczny ekran i nowe kierownice w nowej Klasie S
Dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3” umieszczone zostały pod wspólną taflą szkła, tworząc panoramiczny kokpit. Projekcja informacji oferuje wybór trzech różnych motywów kolorystycznych (klasyczny, sportowy lub progresywny), który można samemu skonfigurować. Panel dotykowy znajduje się na kierownicy, o czym pisałem już wcześniej. Panel reaguje dokładnie tak samo, jak smartfon. System multimedialnym możemy zarządzać za pomocą panelu dotykowego, na konsoli środkowej lub głosem. Wszystkie Klasy S standardowo dysponują teraz funkcją bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS.
Nowa Klasa S idealna dla kochających rozmowy przez smartfona w trakcie podróży
Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie, a opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta. Pakiet telefonii biznesowej z tyłu został uzupełniony o dodatkowe funkcje, takie jak podłączenie drugiego telefonu czy przekazywanie połączeń pomiędzy pasażerami przednich i tylnych foteli. Przy okazji przeprojektowano słuchawkę Bluetooth. Nowy serwis Concierge oferuje szereg udogodnień użytkownikom usług Mercedes me connect: od zarezerwowania stolika w restauracji i wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przekazanie celów nawigacji. Dodatkowo do wyboru jest 20 wybranych języków z całej Europy.