W chwili rynkowej premiery w Europie, na początku 2019 roku, GLE będzie dostępny z gamą najnowszych silników
Nowy napęd 4Matic zapewnia większa zwinność na utwardzonych drogach i świetne właściwości jezdne w terenie. W późniejszym okresie do oferty dołączy hybryda plug-in o wyjątkowo długim zasięgu. Ceny nowego GLE zostaną podane późną jesienią. W 1997 r. Mercedes-Benz zaprezentował Klasę M, dając początek segmentowi SUV-ów premium. Trzy lata temu model otrzymał nazwę GLE, podkreślającą jego pozycję jako SUV-a w rodzinie Klasy E. Od chwili premiery na zakup Klasy M zdecydowało się ponad 2 mln klientów. Z zewnątrz nowy GLE łączy niepowtarzalny design Mercedes-Benz z charakterem pojazdu terenowego. Wyróżnia się przy tym najlepszą aerodynamiką w segmencie – współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,29 (wobec 0,32 w przypadku poprzednika). Nowa generacja modelu ma znacznie większy rozstaw osi od poprzednika (2995 mm, +80 mm), dzięki czemu oferuje znacznie więcej przestrzeni – zwłaszcza podróżującym z tyłu. Z uwagi na bardziej pionowe poprowadzenie przedniego słupka poprawiła się również przestronność i komfort zajmowania miejsca na przednich fotelach. Na życzenie, po raz pierwszy w segmencie SUV-ów, tylne siedzenia można ustawiać elektrycznie. Pojemność bagażnika wynosi do 825 przy pięciu fotelach lub do 2055 l przy dwóch. Pakowanie większych przedmiotów ułatwia szerszy o 72 mm otwór załadunkowy.
Nowy Mercedes-Benz GLE trafi do sprzedaży z nowym silnikiem benzynowym
Mowa o rzędowym, 6-cylindrowym silniku. Później do oferty dołączą kolejne jednostki,w tym diesle, oraz hybrydowa wersja plug-in. Wszystkie wersje standardowo korzystają z przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Jako pierwszy debiutuje wariant GLE 450 4Matic, korzystając z benzynowej rzędowej „szóstki”, zelektryfikowanej z wykorzystaniem techniki 48 V (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 8,3-9,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym: 190-220 g/km; dane wstępne wg WLTP, skorelowane jako NEDC). Silnik rozwija 367 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, a kolejne 22 KM i 250 Nm jest krótkotrwale dostępne w ramach „elektrycznego doładowania” – EQ Boost. Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak EQ Boost czy rekuperacja energii, odpowiada alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG).
Najważniejsze innowacje w nowym GLE:
- E-ACTIVE BODY CONTROL: w pełni skomunikowane, aktywne zawieszenie hydropneumatyczne, oparte na instalacji 48 V, po raz pierwszy w połączeniu z – również nowym – zawieszeniem pneumatycznym. To jedyny układ na rynku, w którym siły resorującei tłumiące dla każdego z kół są kontrolowane osobno. W rezultacie może ograniczać nie tylko przechyły, ale także „nurkowanie”i „przysiadanie”. Dodatkowo GLE oferuje znaną z Klasy S funkcję pochylania w zakrętach Curve, niwelującą działanie sił odśrodkowych, a także system ROAD SURFACE SCAN, który w oparciu o danez kamery „wykrywa” dziury w jezdni i z wyprzedzeniem na nie reaguje.
- Active Tailback Assist: system, który wcześnie rozpoznaje korkii aktywnie wspiera kierowcę podczas jazdy polegającej na częstym ruszaniu i hamowaniu (do około 60 km/h), a nawet pomaga utworzyć korytarz ratunkowy.
- Układ antykolizyjny Active Brake Assist wzbogacono o funkcję hamowania, gdy wystąpi ryzyko kolizji z pojazdem nadjeżdżającymz przeciwka przy zjeżdżaniu z drogi (np. skręcie w lewo).
- 4Matic: w pełni aktywny napęd na obie osie, po raz pierwszy dostępny dla modeli z silnikami 6- i 8-cylindrowymi oraz dla hybrydy plug-in, rozdziela moment obrotowy pomiędzy osiami w zakresie 0-100%, zależnie od wybranego trybu jazdy. Z opcjonalnym pakietem Offroad po raz pierwszy aktywny napęd 4Matic dostępny jest z reduktorem. Efekt: w terenie nowy GLE jest sprawniejszy niż kiedykolwiek.