Najwyższy poziom dynamiki poprzecznej i wzdłużnej oraz zjawiskowa sylwetka o klasycznych proporcjach samochodu sportowego już na pierwszy rzut oka plasują Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupé pośród jego dwudrzwiowych braci - chwali się producent. Co skrywa nowy Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé?
Silniki nowego Mercedesa-AMG GT
Gama wersji silnikowych modelu obejmuje nowy, 3-litrowy rzędowy motor benzynowy o 6 cylindrach oraz sprawdzoną benzynową jednostkę AMG 4.0 V8 biturbo; ich moc sięga od 270 kW (367 KM) do 470 kW (639 KM). Wszystkie odmiany zapewniają niezrównane osiągi przy zachowaniu nowoczesnych standardów efektywności. Typowe dla AMG rozwiązania techniczne, takie jak w pełni aktywny napęd cztery koła 4MATIC+ oraz błyskawicznie pracująca przekładnia AMG SPEEDSHIFT 9G z przekładnią hydrokinetyczną (TCT = Torque-Clutch Transmission) w wariantach6-cylindrowych i z mokrym sprzęgłem startowym (MCT = Multi-Clutch Transmission) w odmianach V8, służą zapewnieniu najwyższych osiągów.Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzystaz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej.
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG GT
We wnętrzu zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań: intuicyjną obsługę zapewniają innowacyjne panele sterowania, takie jak osiem przyciskówz ekranami o wysokiej rozdzielczości na konsoli środkowej. Kierownica AMG Performance z nowymi przyciskami (standard w AMG GT 63 S 4MATIC+), fotele AMG oraz w pełni cyfrowy panoramiczny kokpit (standard w wariantach V8, opcja dla odmian 6-cylindrowych) z nowym widokiem Supersport podkreślają dynamiczny charakter modelu, a codzienny komfort zwiększają m.in.: reflektory MULTIBEAM LED, tylna pokrywa EASY-PACK, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester® (seryjne w wersjach V8) oraz nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach. Mieszanka daleko idącej indywidualizacji z rozwiązaniami technicznymi typowymi dla aut sportowych, skoncentrowana na potrzebach wymagających klientów, widoczna jest także w bogactwie pakietów wyposażenia oraz pojedynczych opcji. Unikalna w tym segmencie oferta obejmuje na przykład trzy różne konfiguracje tylnej kanapy. Standardowo podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele.
Nadwozie nowego Mercedesa-AMG GT
Wysoki poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej wynika z kompleksowej współpracy poszczególnych systemów oraz komponentów. Przyczynia się do tego również ekstremalnie sztywna konstrukcja nadwozia, wyrafinowana strategia sterowania w pełni aktywnego napędu na obie osie, a także zaawansowana konfiguracja zawieszenia – współpracująca z aktywną aerodynamiką, skrętną tylną osią (standard w wersjach V8, opcja dla R6) oraz zintegrowanym system kontroli dynamiki AMG DYNAMICS.
Produkcja nowego Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé ruszyła we wrześniu w hali nr 36 w fabryce Mercedes-Benz w Sindelfingen. Zakład te pełnią funkcję centrum kompetencji w zakresie wytwarzania pojazdów klasy wyższej oraz luksusowych. Mercedes-Benz buduje tam całą rodzinę modeli Mercedes-AMG GT. Układ napędowy z silnikiem V8 dla AMG GT 4-drzwiowego Coupé produkowany jest w zakładzie wytwarzania silników w Affalterbach, zgodniez zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.