Jedną z najmocniejszych stron nowego Porsche Macan pozostaje jego dynamika jazdy
Wszechstronnie zmodyfikowane podwozie zapewnia większy komfort i sprawia, że kompaktowy SUV jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu. Co typowe dla samochodów sportowych, wyposażono go w ogumienie o zróżnicowanych wymiarach na przedniej i tylnej osi – w rezultacie kierowca może w pełni korzystać z zalet inteligentnego napędu na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz sportowych walorów modelu. Nowo opracowane opony o lepszej charakterystyce umożliwiają osiąganie jeszcze większej dynamiki poprzecznej. Rozmiar obręczy sięga od standardowych 18 do 21 cali.
Wygładzony design nowego Porsche Macan z kompletnym oświetleniem LED i nowymi kolorami lakieru
Zgodnie z DNA designu Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia. W tożsamość marki wpisują się również charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego, a na życzenie dostępne są z adaptacyjnym układem dystrybucji światła Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Także przedni pas Porsche Macan został kompleksowo przeprojektowany – optycznie wydaje się teraz jeszcze szerszy. Nabywcy zyskali dodatkowe możliwości personalizacji za sprawą czterech nowych odcieni nadwozia (zielony Mamba Green Metallic, srebrny Dolomite Silver Metallic, niebieski Miami Blue oraz szary Crayon).
Nowy Porsche Macan w pełni skomunikowany: Porsche Connect Plus oraz nawigacja online w standardzie
Dzięki zastosowaniu nowego systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) Macan oferuje liczne funkcje cyfrowe. Ekran dotykowy Full HD ma teraz przekątną 10,9” (wcześniej: 7,2”). Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, interfejs użytkownika można dostosować do osobistych wymogów za pomocą ruchomych „kafelków”. Standardowo w pełni skomunikowany nowy system oferuje nawigację online, przygotowanie do integracji telefonu komórkowego, dwa interfejsy audio oraz inteligentne sterowanie głosowe. Lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect. Kluczowa jest tu możliwość połączenia z Here Cloud – chmurą danych wykorzystywanych do celów nawigacyjnych. Zawsze aktualne informacje online umożliwiają błyskawiczne wyliczanie trasy. Aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect pozwalają kierowcy komunikować się ze swoim Porsche Macan za pomocą smartfona. Z kolei aplikacja Offroad Precision potrafi sprawić, że wyprawy w teren staną się jeszcze bardziej emocjonujące – i pozwala je rejestrować.
Nowe opcje w Porsche Macan: sportowa kierownica GT, jonizator powietrza oraz asystent jazdy w korku
Nowy Macan oferuje poszerzoną gamę opcji, w tym udoskonalone systemy wspomagające. Dostępna na życzenie sportowa kierownica GT naśladuje styl Porsche 911. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono wchodzi zintegrowany z kierownicą przełącznik trybów jazdy wraz z przyciskiem Sport Response. Nowy asystent jazdy w korku sprawia, że podróżowanie z prędkościami do 60 km/h staje się wygodniejsze i bardziej zrelaksowane. Poza funkcjami adaptacyjnego tempomatu – półautomatycznym przyspieszaniem i hamowaniem – system wspomaga kierowcę w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu w korkach oraz w powolnym ruchu. Porsche rozszerzyło również listę opcji z zakresu komfortu. Obejmuje ona teraz podgrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza, który – w połączeniu z montowanym w standardzie filtrem przeciwpyłkowym – poprawia jakość powietrza w kabinie pojazdu.
Nowy Porsche Macan z bogatszym wyposażeniem seryjnym
Nowe Porsche Macan można zamawiać już w Porsche Centrach. Produkowany w fabryce Porsche w Lipsku kompaktowy SUV jest dostępny w cenie od 248 800 zł z VAT. Standardowa specyfikacja została wzbogacona o LED-owe przednie reflektory, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.