Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Nowe Porsche 911 jeszcze bardziej mocne, bardziej szybsze i bardziej cyfrowe

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (4)

Nowe Porsche 911 Carrera 4S

fot. Porsche

Za nami światowa premiera nowej generacji Porsche 911. Auto - jak twierdzi producent - nadal wyznacza standardy, jeśli chodzi o ekskluzywny sportowy charakter. Jednoznaczne przywiązanie do DNA designu Porsche, znacznie bardziej muskularny wygląd oraz 10,9-calowy ekran dotykowy w kabinie sprawiają, że jest ponadczasowa i nowoczesna zarazem. Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także innowacyjne systemy wspomagające łączą mistrzowską, bezkompromisową dynamikę, z której słynie ten klasyczny, tylnosilnikowy samochód sportowy, z wymogami cyfrowego świata.

Nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser została zmodernizowana i osiąga teraz wyższą moc niż kiedykolwiek wcześniej – w modelach S to 331 kW (450 KM). Efektywność napędu wzrosła za sprawą ulepszonego procesu wtrysku oraz nowego układu turbosprężarek i systemu chłodzenia powietrza doładowującego. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej. Gama nowości obejmuje też nowe systemy wspomagające, w tym tryb Porsche Wet (opracowany, aby jazda po mokrych drogach była jeszcze bezpieczniejsza) oraz Night Vision Assist z kamerą termowizyjną, a także wszechstronną łączność, która teraz wykorzystuje również inteligencję „roju”. Wyposażenie 911 uzupełniają trzy unikalne oferty cyfrowe: aplikacja Porsche Road Trip, stworzona z myślą o wyjątkowych wycieczkach, osobisty asystent Porsche 360+ oraz internetowy kalkulator emisji Porsche Impact, który neutralizuje indywidualny ślad węglowy.

Na początek: modele Carrera S o mocy 450 KM

Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser w 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje teraz moc 331 kW (450 KM) – czyli o 22 kW (30 PS) wyższą niż w poprzedniku. Oba modele pokonały czterosekundową barierę przyspieszenia od zera do 100 km/h: Coupé z napędem na tył potrzebuje na to 3,7 s, a 911 Carrera 4S z napędem na wszystkie koła – zaledwie 3,6 s. Dzięki temu oba samochody są o 0,4 s szybsze od swoich odpowiedników poprzedniej generacji. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala zwiększyć tę przewagę o kolejne 0,2 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h w przypadku 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji 4S. Zużycie paliwa (skorelowane z NEDC) modelu 911 Carrera S wynosi 8,9 l/100 km, natomiast 911 Carrera 4S – 9,0 l/100 km.

Całkowicie nowy design nadwozia podkreśla skok wydajności, jakiego dokonało 911 typ 992

Znacznie poszerzone nadkola skrywają koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Tylny pas ma teraz identyczną szerokość we wszystkich modelach, akcentując smukłość środkowej partii karoserii. Z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Gładkość bocznego konturu nowego 911 podkreślają wkomponowane w płaszczyznę drzwi elektrycznie wysuwane klamki. Pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu. Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium.

Całkowicie nowe wnętrze charakteryzuje się przejrzystymi i prostymi liniami deski rozdzielczej z zagłębionymi instrumentami

Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. Kierowca odczytuje informacje m.in. z dwóch bezramkowych, swobodnie uformowanych ekranów, które zlokalizowano po bokach obrotomierza – typowo dla Porsche umieszczonego pośrodku. Centralny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9”, a dzięki nowej architekturze można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania uwagi. Niżej znajduje się kompaktowy moduł przełączników z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu. Pod względem cyfryzacji 911 robi następny krok w przyszłość – oferuje stałą łączność oraz nowe usługi i funkcje. Standardowo PCM współpracuje z nawigacją online opartą na danych z „roju” oraz modułem Porsche Connect Plus.

Nowe systemy wspomagające zwiększają bezpieczeństwo i komfort

Jako pierwsza firma na świecie Porsche opracowało oferowany w standardzie tryb Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie warunkuje działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo – naciskając przycisk lub używając przełącznika trybów jazdy na kierownicy (element pakietu Sport Chrono). System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji z poruszającymi się obiektami i, w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne. Po raz pierwszy na życzenie 911 dostępne jest z funkcją Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Oferowany na życzenie adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop-and-go, odwracalną predykcyjną ochronę pasażerów i innowacyjną funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist.

Porsche Road Trip wspiera entuzjastów motoryzacji w planowaniu specjalnych podróży, ich organizacji oraz nawigowaniu

Trasy zawarte w aplikacji obejmują rekomendacje hoteli i restauracji, a także ciekawe miejsca oraz punkty widokowe po drodze. Celem Porsche 360+ jest umożliwienie klientowi czerpania radości z doświadczenia Porsche nawet wtedy, gdy znajduje się on z dala od pojazdu; sercem Porsche 360+ jest osobisty, lifestyle’owy asystent, dostępny dla klientów przez całą dobę. Asystent ma ułatwić codzienne życie i zapewnić wyjątkowe doświadczenia. Porsche Impact to kalkulator kompensacji emisji spalin. Służy on do obliczenia wkładu finansowego, jaki klienci Porsche mogą uiścić, aby zrównoważyć swój ślad CO2. Nabywcy sami wybierają projekt klimatyczny, w który chcą zainwestować. Dostępne projekty mają międzynarodową certyfikację i są rozproszone na całym świecie; koncentrują się na energii wiatrowej, wodnej lub słonecznej, a także na ochronie lasów.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora