Nowe Porsche 911 GT3 mocne jak 911 GT3 Cup!
Pod maską nowego Porsche kryje się 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser o mocy - uwaga - 500 KM! Dokładnie tyle samo, co 911 GT3 Cup! A jeśli ktoś nie kojarzy, to szybko wyjaśniam, że model Cup startuje m.in. w Porsche Mobil 1 Supercup, czyli wyścigu równoległym do Grand Prix Formuły 1. Jak pewnie wielu z was się domyśla, nowe Porsche 911 GT3 było testowane na torze. koncern zapewnia, że auto pokazało tam swój pełen potencjał, czego zasługą jest z pewnością stosunek masy do mocy o wartości 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM). Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną! W tej wersji drogowo-torowe nowe Porsche 911 GT3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.
Nowe Porsche 911 GT3 ze sztywnym podwoziem ze skrętną tylną osią
Podwozie nowego 911 GT3 korzysta z doświadczeń Porsche zgromadzonych w wyścigach. Jego zestrojenie zostało zmodyfikowane pod kątem uzyskania jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy, dwuosobowy wariant „siedzi” o około 25 mm niżej od 911 Carrera S. Poza dodatkowo zmodernizowaną konstrukcją bazową podwozia do zapewnienia wyśmienitej charakterystyki prowadzenia w dużym stopniu przyczynia się też aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości jazdy skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając tym samym jeszcze lepszą zwinność i stabilność samochodu. Dynamikę jazdy zwiększa również zastosowanie dynamicznych poduszek silnika i blokady tylnego dyferencjału.
Co wewnątrz nowego Porsche 911 GT3?
Kabina nowego Porsche 911 GT3 została dopasowana do doznań z jazdy. Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele plus z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane. Porsche oferuje dla 911 GT3 trzy dodatkowe warianty siedzeń - pierwszy to adaptacyjnie siedzenia sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (18 zakresów), drugi to opcjonalne sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną boczną poduszką powietrzną i manualną regulacją wzdłużą, a trzeci zaś, to w pełni kubełkowe fotele wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem.
Aplikacja Porsche Track Precision w standardzie
Poza systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, standardowe wyposażenie obejmuje także moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie. I to w zasadzie komplet informacji o nowym Porsche 911 GT3. Gdyby ktoś był zainteresowany kupnem, koncern informuje, że można już zamawiać nowe Porsche 911 GT3. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 788 tys. zł.