Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną
Wysokowydajny charakter odmiany „T” podkreśla rozbudowana specyfikacja wyposażenia, obejmująca 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm – po raz pierwszy w tej gamie modelowej oferowane w zestawieniu z 2-litrową jednostką turbo, a także skrócony drążek zmiany biegów z czerwonym oznaczeniem rozkładu przełożeń oraz pakiet Sport Chrono. 718 T występuje wyłącznie z bazowym silnikiem. Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną oraz układem Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na życzenie dostępna jest także dwusprzęgłowa skrzynia PDK.
718 T czuje się jak w domu przede wszystkim na krętych, wąskich drogach
Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie. 718 T czuje się jak w domu przede wszystkim na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach.
Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg zdecydowanie sportowych dodatków
Poręczna, 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem zapewnia wyjątkowo pewny chwyt. Czarne tarcze wskaźników zdobi logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.
Nadwozie Porsche 718 T ma mocny, wyrazisty design
Z 20-calowymi obręczami z lekkich stopów w tytanowym kolorze Titanium Grey i obniżonym o 20 mm sportowym zawieszeniem PASM na drodze prezentuje się po prostu wyśmienicie. Wariant modelu zdradzają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać go również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem. Jeśli chodzi o kolory karoserii, klienci mają do wyboru odcienie: czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczne lakiery: biały Carrara White, czarny Deep Black oraz srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue.
Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 220 kW (300 KM) zapewnia Porsche 718 T doskonałe przyspieszenia i rozkręca się do 7500 obr./min
Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy
Są to tryby: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń. Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.
Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni
System PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Rezultat: przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.
W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 tys. zł, a 718 Boxster T – od 286 tys. zł, włącznie z VAT. Jak informuje Porsche, nowe modele można już zamawiać.