W ciągu minionych 3 miesięcy producent ze Stuttgartu dostarczył w Polsce 4105 nowych aut
Jest to o 32,8 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Modele Mercedesa zajęły w tym czasie pozycje liderów w licznych segmentach, w tym wśród SUV-ów klasy średniej (GLC i GLC Coupe – łącznie 900 sztuk), limuzyn klasy średniej wyższej (Klasa E – 448 sztuk) oraz limuzyn luksusowych (Klasa S – 172 sztuki). Na uwagę zasługują również znakomite wyniki Klas C i E z nadwoziami Coupe (odpowiednio, 97 i 139 egzemplarzy) oraz niesłabnąca popularność kompaktowych Klasa A i B (łącznie 379 sztuk). Także w ujęciu globalnym Mercedes-Benz osiąga imponujące wyniki sprzedaży. Miniony kwartał okazał się najlepszym w historii firmy – klientom dostarczono 594 304 samochody (+6,0 proc.). Rekordowy był także sam marzec, gdy do nabywców trafiło ponad 237 000 aut (+3,9 proc.). Mercedes-Benz był liderem rynku aut premium m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, Japonii, Australii, Kanadzie i Korei Południowej.
Największym motorem sprzedaży okazał się rynek chiński
To własnie tam od stycznia do marca trafiło blisko 170 tys. samochodów z gwiazdą (+17,2 proc.). Ponad 2/3 z nich pochodziło z lokalnych fabryk. Ogromny wkład w utrzymanie dynamiki sprzedaży mają modele z gamy SUV-ów, które w I kwartale br. znalazły łącznie prawie 212 tys. nabywców. Niezmiennie tytuł bestsellera wśród SUV-ów należy do GLC, którego sprzedaż jednostkowa w ciągu trzech minionych miesięcy wzrosła o 33,4 proc. Swój wkład w sukces handlowy firmy miała także Klasa S – w I kwartale br. liczba jej dostaw wzrosła o 29,4 proc., do 22 691 egzemplarzy. Co istotne, ponad jeden na osiem egzemplarzy sprzedanych w tym czasie egzemplarzy to ultraluksusowe odmiany sygnowane przez markę Mercedes-Maybach. W kolejnych miesiącach producent nastawia się na kolejne wzrosty sprzedaży – w marcu w sprzedaży pojawił się nowy CLS, a na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutowały odświeżone Klasy C Coupe i Cabriolet.