Jak wygląda sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach?
W Europie Mercedes-Benz sprzedał w lipcu 65 568 samochodów (-13,9 proc.). Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy przewiduje dalsze impulsy sprzedażowe w miarę upływu kolejnych miesięcy dzięki nowej rodzinie Klasy C, w lipcu wprowadzonej do europejskiej oferty. Wynik 542 358 aut dostarczonych od stycznia plasuje się nieznacznie poniżej bardzo wysokiej liczby dostaw w analogicznym okresie ub.r. (-3,2 proc.). W rodzimych Niemczech Mercedes-Benz od początku roku przekazał klientom 173 721 pojazdów osobowych (-2,7 proc.). Więcej aut z gwiazdą niż kiedykolwiek wcześniej dostarczono w tym okresie we Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Danii. W regionie Azji i Pacyfiku silny popyt na modele Mercedes-Benz w lipcu br. pozwolił wypracować nowy rekord sprzedaży jednostkowej – 73 484 sztuki (+4,6 proc.). Z kolei ciągu pierwszych siedmiu miesięcy zanotowano tam znaczny wzrost w wysokości 11,4 proc. – nowy samochód z trójramienną gwiazdą odebrała wówczas rekordowa liczba 566 842 klientów. Największym rynkiem zbytu w zeszłym miesiącu były Chiny, gdzie dostarczono 52 616 aut osobowych (+8,3 proc.), a od początku roku – już 392 780 sztuk (+15,1 proc.). Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży za siedem pierwszych miesięcy br. nie tylko w Chinach, ale i w Korei Południowej, Japonii, Indiach, Malezji oraz w Tajlandii. W regionie NAFTA w lipcu br. dostarczono klientom 24 884 nowe Mercedesy (-19,0 proc.) i 216 133 od początku roku (-3,6 proc.). W ubiegłym miesiącu producent sprzedał w USA 20 034 samochody (-22,7 proc.), a od stycznia do lipca – 178 882 (-4,8 proc.), utrzymując pozycję lidera rynku w segmencie premium. W Meksyku, dzięki dwucyfrowej stopie wzrostu, Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku.
Jak modele Merceds-Benz sprzedają się najlepiej?
W lipcu br. sprzedaż Klasy S Limuzyna wzrosła o 16,5 proc., do 4906 sztuk. W Niemczech, na jednym z największych rynków zbytu tego modelu, zanotowany wynik był dwukrotnie wyższy względem analogicznego miesiąca sprzed roku, a w Japonii „przebił” go ponad czterokrotnie. Od stycznia do lipca br. na całym świecie dostarczono ponad 48 tys. egzemplarz Klasy S Limuzyna (+26,3 proc.). Z kolei Mercedes-Maybach Klasy S w okresie od początku roku ustanowił nowy rekord sprzedaży. W minionym miesiącu Limuzyna i Kombi Klasy C na całym świecie zanotowały sprzedaż 29 298 sztuk (-9,9 proc.). Chociaż region Azji i Pacyfiku czeka jeszcze na wprowadzenie odnowionych modeli, klienci w Chinach niezmiennie chętnie wybierają Klasę C. Limuzyna i Kombi Klasy C ustanowiły tam nowe rekordy sprzedaż, zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku. Szczególnie popularna wśród nabywców z Państwa Środka była Klasa C Limuzyna z długim rozstawem osi. SUV-y Mercedesa w okresie styczeń-lipiec osiągnęły najlepszą sprzedaż jednostkową w historii. Na całym świecie dostarczono wówczas 484 275 egzemplarzy modeli SUV z gwiazdą, co stanowi wzrost o 7,7%. To między innymi zasługa GLC i GLC Coupé, które odnotowały rekordową sprzedażi w lipcu, i w okresie od początku roku.
Marka smart też sobie nieźle radzi
W ubiegłym miesiącu marka smart dostarczyła klientom na całym świecie 11 404 samochody, znacznie więcej niż przed rokiem (+11,1 proc.). Wyjątkowo dużą popularnością cieszył się smart forfour. W Chinach lipcowa sprzedaż jednostkowa dwudrzwiowego i czterodrzwiowego mikrosamochodu była wyższa niż w analogicznym miesiącu kiedykolwiek wcześniej. Również na rynku niemieckim marka Smart osiągnęła w tym czasie znaczący wzrost sprzedaży – 36,2 proc. W pierwszym półroczu 2018 r. uzyskała tam z kolei najsilniejszy wzrost liczby nowych rejestracji samochodów osobowych spośród wszystkich niemieckich marek (+17,5 proc.). Sukces ten był po części spowodowany dużym popytem na modele elektryczne: w pierwszej połowie roku smarty były najczęściej rejestrowanymi nowymi autami na prądw Niemczech.