Mercedes-Benz odpowiada na te trendy i chce je aktywnie kształtować
Motoryzacja staje przed poważnymi wyzwaniami – m.in. związanymi z autonomizacją oraz usługami współdzielenia pojazdów (car sharing). Zmieni się nie tylko sposób korzystania z samochodu, ale i obraz obszarów zabudowanych. Mercedes-Benz odpowiada na te trendy i chce je aktywnie kształtować, również przez dialog z ekspertami. Podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie producent po raz pierwszy zorganizował „me Convention”. To inspirująca mieszanka paneli dyskusyjnych, spotkań z ekspertami, warsztatów i instalacji, których tematyka dotyczy strategii Mercedes-Benz, a jednocześnie daleko wykracza poza sferę motoryzacyjną. Konwencja ma na celu wsparcie młodych kreatywnych ludzi, założycieli start-upów oraz uczniów i przedsiębiorców w osiąganiu ich celów. W ten sposób producent ze Stuttgartu inicjuje dyskurs na temat przyszłości i wykorzystuje targi motoryzacyjne jako platformę komunikacyjną nowego wymiaru.
Mercedes-Benz przenosi koncepcję „me Convention” na polski grunt
A tym samym organizuje konwencję podczas Poznań Motor Show 2018. W piątek 6 kwietnia na stoisku Mercedesa będą odbywać się panele dyskusyjne z udziałem znanych ekspertów. Spotkania poprowadzą znani popularyzatorzy technologii: Jowita Michalska i Paweł Pilarczyk. Jowita Michalska to doświadczony menedżer ds. strategii biznesowej, marketingu i mediów. Dziś jest Prezesem Digital University, fundacji zajmującej się rozwojem strategicznych kompetencji cyfrowych, współpracującej m.in. z Harvard Business School, Uniwersytetem Stanforda oraz Instytutem Technologii w Massachusetts. Z kolei Paweł Pilarczyk to dziennikarz komputerowy z 25-letnim stażem, który przez wiele lat pisał artykuły do czołowych polskich magazynów komputerowych i założył największy dziś portal o komputerach. Pilarczyk jest też współorganizatorem plebiscytu Tech Awards – a prywatnie fanem nie tylko nowych technologii, ale i motoryzacji.
W gronie prelegentów znajdą się znani eksperci
Wśród prelegentów znajdzie się Artur Włodarski – dziennikarz technologiczno-motoryzacyjny „Gazety Wyborczej”, współautor książki popularnonaukowej „Gen ciekawości” (Prószyński i S-ka) – zbioru wywiadów z wybitnymi naukowcami, dwukrotny zdobywca prestiżowej nagrody Grand Press. Obok Artura Włodarskiego na „me Convention” wystąpi Adam Przeździęk – analityk trendów, specjalista od komunikacji marketingowej opartej na cyfrowych mediach i najnowszych technologiach, autor wpływowego bloga Mediafeed.pl, który od 12 lat opisuje zmiany technologiczne, trendy i innowacje. W panelach, jako reprezentant świata motoryzacji, udział weźmie też Aleksander Rzepecki – PR Manager Mercedes-Benz Polska, laureat prestiżowej nagrody Dyrektor Marketingu Roku 2016, który od maja 2018 r. będzie wprowadzał na polski, czeski i austriacki rynek nową markę aut elektrycznych Mercedes EQ. O tym, jak w przyszłości zmieni się krajobraz miast, Jowita Michalska będzie rozmawiać z Bogną Świątkowską, znaną ekspertką nowoczesnej architektury miejskiej, Członkinią Rady Architektury i Przestrzeni Publicznej Warszawy oraz pomysłodawczynią, założycielką i prezeską zarządu Fundacji Bęc Zmiana, z którą zrealizowała kilkadziesiąt projektów poświęconych przestrzeni publicznej, architekturze i sztuce współczesnej.
Program polskiej edycji „me Convention” w Poznaniu wygląda następująco:
10:00-11:00 – „Ray Kurzweil: jak technologia wpłynie na świat w ciągu najbliższych 20 lat – predykcje według futurologa z Doliny Krzemowej” (prezentacja Jowity Michalskiej i dyskusja z udziałem Pawła Pilarczyka oraz Aleksandra Rzepeckiego)
12:00-13:00 – „Przyszłość, rozwój, nowe idee – miasta przyszłości wymyślane są już dziś” (rozmowa Jowity Michalskiej z Bogną Świątkowską)
14:00-15:00 – „Cyfrowi pomocnicy – czyli elektroniczne gadżety, z którymi można porozmawiać” – prezentacja na temat systemu MBUX, Alexy, Siri oraz inteligentnego sprzętu AGD (prowadzą Paweł Pilarczyk i Adam Przeździęk)
16:00-17:00 – „Samochody autonomiczne – jak bardzo zmienią nasz świat?” (Paweł Pilarczyk i Artur Włodarski)
Targi Poznań Motor Show odbędą się w dniach 5-8 kwietnia w halach MTP przy ul. Głogowskiej 14. Dodatkowe informacje na temat zakupu biletów znajdują się na stronie motorshow.pl. Ekspozycja Mercedes-Benz prezentowana będzie w hali nr 3, a także na przylegającym do niej terenie zewnętrznym. W dniach 5, 7 i 8 kwietnia stoiska Mercedesa można zwiedzać z przewodnikiem – menedżerowie produktu będą oprowadzać gości o 11:00, 13:00 oraz 15:00. Konferencja prasowa Mercedes-Benz na otwarcie targów odbędzie się 5 kwietnia o godzinie 9:00.