Badanie Top Marka 2018 to największe zestawienie medialnej siły marek obecnych na polskim rynku, publikowane przez magazyn „Press” oraz „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Łącznie było to ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych oraz 46 mln postów w sieci. Tegoroczna edycja badania opiera się na nowej metodologii, wykorzystującej porównywalne wskaźniki dla różnych rodzajów publikacji – uwzględnia więc odmienną specyfikę prasy, portali internetowych i mediów społecznościowych. O pozycji w rankingu i sile marki decyduje wypadkowa kilku zmiennych: liczby i poziomu wpływu publikacji oraz tzw. indeksu sentymentu, uwzględniającego wydźwięk danego materiału. W efekcie wyniki badania dają zarówno ilościowy obraz kontaktów odbiorców z marką, jak i pozwalają ocenić jakość komunikatów na jej temat. W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach, a dla każdej z nich wybrano 10 najlepszych marek. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące poszczególnych marek w oparciu o przyjęte wskaźniki. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie markom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2018. Wśród nagrodzonych marek jest Mercedes-Benz. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy został motoryzacyjnym liderem pod względem liczby i jakości publikacji. Nie tylko zajął pierwsze miejsce w dwóch branżach – samochodów premium oraz aut dostawczych i ciężarowych, ale w całym zestawieniu 500 marek okazał się najlepiej notowaną marką motoryzacyjną, zajmując rewelacyjne czwarte miejsce. Łącznie Mercedes-Benz zdobył 10,3 mln pkt. Wyprzedziły go jedynie: PGE Polska Grupa Energetyczna (17,9 mln pkt.), TVN (15,3 mln pkt.) oraz Polsat (14,9 mln pkt.).