Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 270 kW (367 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s,a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatoremw jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiema przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa. Charakterystyczny design nadwozia, innowacyjne wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.