Mercedes-AMG GT Concept do setki w niecałe 3 sekundy!
Model GT ma bazować na napędzie alternatywnym, nad którym aktualnie pracuje Mercedes-AMG. „Driving Performance” to hasło, pod którym firma zaprezentuje całą gamę hybrydowych modeli. Cel to zwiększenie wydajności, w tym także mocy z jednoczesną maksymalizacją efektywności. AMG GT Concept ma odróżniać oznaczenie „EQ Power+”. W przyszłości będą je nosić wszystkie hybrydy ze stajni Mercedes-AMG. Jego sportowy wymiar ma podkreślać 4-litrowy silnik V8 biturbo oraz dodatkowa jednostka elektryczna. Efekt? Od zera do setki wynik ma być niższy niż 3 sekundy! Maksimum dynamiki jazdy ma zapewnić napęd na obie osie - AMG Performance 4MATIC+, angażujący jednostkę elektryczną. Wzrost wydajności z kolei ma zapewnić indywidualna dawka mocy na każde koło zapewnione przez zasadę wektorowania momentu obrotowego.
Stylistyka GT Concept robi niesamowite wrażenie
Smukłe przednie lampy, tylne oświetlenie korzystające z nowej technologii oświetlenia, a do tego trójwymiarowe wkłady, osłona chłodnicy Panamericana z pionowymi poprzeczkami lakierowanymi na czerwono, pokrywa silnika z dwoma przetłoczeniami sięgająca nadkoli, a do tego ekstrawagancki lakier w kolorze „gorącej czerwieni”, który zależnie od warunków oświetlenia ma się mienić niczym ciekły metal. Bardziej funkcjonalne mają być ruchome żaluzje przednich wlotów powietrza. Dzięki nim ma się poprawić areodynamika i termika modelu. Poszerzono w nim także tylny pas, który odwołuje się do unikalnej stylizacji modeli AMG. Tył nadwozia wyróżnia zakrzywiony po bokach dyfuzor z włókna węglowego oraz centralnie umiejscowiona końcówka układu wydechowego. W prototypie zamiast lusterek zamontowane są kamery, co ma zapewnić wzrost areodynamiki. Dach, podobnie jak skrzydła przednich spojlerów, tylny dyfuzor i panele progowe, wykonane są z lekkiego włókna węglowego. Zaciski hamulcowe mają kolor brązowy i zdobią go napisy „AMG Carbon Ceramic”.
W GT Concept akumulator jest ładowany również podczas jazdy
Strategia koncernu odnośnie napędu dla modelu koncepcyjnego została zapożyczona z bolidu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas. Aby umożliwić sportową jazdę, akumulator jest ładowany również podczas jazdy, a w efekcie kierowca zawsze dysponuje pełnym potencjałem silnika elektrycznego. AMG GT Concept oferuje trzy tryby działania napędu: może poruszać się wyłącznie siłami jednostki elektrycznej lub spalinowej albo działać jak hybryda, tj. optymalnie wykorzystując oba źródła napędu. Działanie strategii, ustawienia programów jazdy i elementarne komponenty napędu to autorskie projekty AMG. Czekamy zatem na wersje produkcyjną. Oby była równie powalająca!