Typową dla maszyn AMG dynamikę – zarówno na asfalcie, jak i w terenie – zapewniają mu silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM), napęd na cztery koła z preferencją tylnej osi (40:60) i trzema blokadami dyferencjałów, wyjątkowo szybka skrzynia automatyczna o 9 przełożeniach, a także niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz adaptacyjna amortyzacja. Inżynierowie Mercedes-AMG stworzyli też własną interpretację niepowtarzalnego designu „Gelendy” – G 63 wyróżnia się specjalną osłoną chłodnicy AMG, poszerzonymi nadkolami, efektownymi końcówkami wydechu po bokach i kołami o średnicy nawet 22 cali.
AMG G 63 wnosi sportowe osiągi do segmentu rasowych aut terenowych
- Z uwagi na kultowy status, jakim model ten cieszy się wśród naszych klientów i fanów, chcieliśmy zachować jego oryginalny charakter. Równocześnie najnowsze wcielenie G 63 reprezentuje zupełnie nowy wymiar, jeśli chodzi o napęd, charakterystykę w terenie i zwinność – chwali się Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. - Odnosi się to zresztą do całej rodziny Klasy G. Mercedes-AMG odpowiada za projekt jej zawieszenia i podwozia oraz jednostki V8 - dodaje. Pod maską G 63 montowany wcześniej silnik 5.5 V8 biturbo zastępuje jednostka 4.0 V8 biturbo, generująca moc 430 kW (585 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Ten ostatni jest osiągany w zakresie od 2500 do 3500 obr./min. W efekcie nowy Mercedes-AMG G 63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h (lub 240 km/h z pakietem kierowcy AMG).
AMG G 63 korzysta z turbosprężarek typu twin scroll
W skrócie, aby uzyskać bardziej harmonijny przepływ spalin, ich obudowy i kolektor wydechowy rozdzielono na dwa osobne kanały. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać wyższą moc, wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz wyśmienitą responsywność. Parę turbosprężarek zamontowano nie na zewnątrz, lecz pomiędzy rozwidlonymi głowicami, co z kolei przynosi korzyści w postaci zwartej budowy silnika, spontanicznej reakcji na gaz i niższej emisji spalin.
AMG G 63 otrzymała zmodyfikowane tłoki, zoptymalizowane chłodzenie oraz znacznie zmienione oprogramowanie
W celu zwiększenia efektywności wyposażono ją też w układ odłączania cylindrów. Przy częściowym obciążeniu cylindry nr 2, 3, 5 i 8 zostają zdezaktywowane, co pozwala zauważalnie ograniczyć zużycie paliwa (średnie zużycie benzyny: 13,2 l/100 km, średnie emisje CO2: 299 g/km). Układ działa w trybie jazdy Comfort, w zakresie od 1000 do 3250 obr./min, a o jego działaniu informuje menu AMG na panelu wskaźników. Przejście z trybu cztero- do ośmiocylindrowego i odwrotnie odbywa się błyskawicznie i niezauważalnie dla podróżujących.
AMG G 63 posiada dwudrożny układ wydechowy z końcówkami pod tylnymi drzwiami
Dwa podwójne, chromowane wyloty z błyszczącym wykończeniem emitują głęboki tembr widlastej „ósemki” AMG. Standardowo wydech oferuje dwa tryby działania – dyskretny lub sportowy. Jego praca zależy od wybranego trybu jazdy lub pozycji przełącznika na konsoli środkowej.