Elastyczny, cyfrowy proces produkcji Nowej Klasy C
W montażu nowej Klasy C wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie cyfrowej produkcji i przyszłościowe rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0. - chwali się koncern. Wyjaśnia przy tym, że pozwala to na optymalizację przepływu materiałów, dalszą poprawę wydajności i elastyczności, a także na doskonalenie ergonomii dla pracowników. Jako przykład podaje autonomiczne systemy transportowe, które dostarczają do linii montażowych załadowane wcześniej koszyki z częściami, a papierową dokumentację zastąpiono urządzeniami mobilnymi, takimi jak tablety, minikomputery PC czy palmtopy – zgodnie z koncepcją "fabryki bez papieru".
Co warto wiedzieć o Nowej Klasy C Mercedesa?
Nowa Klasa C ucieleśnia sportowy styl w połączeniu z emocjami i inteligencją. Jej stylizacja imponuje jeszcze bardziej niż dotychczas – dynamiczny design podkreślają wyraźniej zarysowane kontury przedniego i tylnego pasa, zmienione wzory obręczy kół oraz nowe odcienie lakierów. Ponadto Klasa C oferuje najnowsze rozwiązania z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa – w postaci najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę. Na życzenie model dostępny jest z całkowicie cyfrowym panelem wskaźników z trzema wersjami interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną. Po raz pierwszy w tej serii modelowej dostępne są matrycowe reflektory diodowe MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RAGE, zapewniające doskonałą widoczność w każdej sytuacji na drodze.
Fabryka Mercedes-Benz w Bremie nadzorują światową produkcję Klasy C
Zakłady Mercedes-Benz w Bremie to największy prywatny pracodawca w regionie – pracuje w nich ponad 12,5 tys. osób. Obecnie wytwarza się tam 10 modeli Mercedes-Benz: Klasę C z nadwoziami Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet, Klasę E w wersjach Coupé i Kabriolet, SUV-y GLC i GLC Coupé, a także roadstery SLC oraz SL. W 2017 r. fabrykę opuściło ponad 420 tysięcy samochodów. Jako centrum kompetencji w zakresie produkcji Klasy C, zakłady Mercedes-Benz w Bremie nadzorują światową produkcję tego wysokowolumenowego modelu w pozostałych lokalizacjach: w USA (Tuscaloosa), RPA (East London) oraz Chinach (Pekin). Bremeńska fabryka odpowiada także za nadzór nad wytwarzaniem modelu GLC.
Jak informuje Mercedes-Benz, do końca dekady samochody "made in Bremen" mają obejmować całą gamę inteligentnych napędów – od klasycznych silników spalinowych przez hybrydy plug-in aż po ogniwa paliwowe i pojazdy elektryczne.