Typ 991, wprowadzony w 2011 r., to jak do tej pory najbardziej zaawansowana technicznie generacja 911
Model prezentował się jeszcze bardziej mocarnie od poprzedników, a efekt ten wzmacniały szerszy rozstaw kół oraz zwiększony o 10 cm rozstaw osi. Jednocześnie, jako pierwszy seryjny samochód sportowy Porsche, korzystał z adaptacyjnej aerodynamiki zaczerpniętej z supersportowej hybrydy 918 Spyder. Nowo zaprojektowane wnętrze 991 bazowało na architekturze modelu Carrera GT. Łączy w sobie klasyczne elementy 911, takie jak pięć okrągłych wskaźników – w tym jeden jako wielofunkcyjny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości – z nowoczesnym wzornictwem i udoskonaloną ergonomią. Kokpit wzbogacił się też o nowy system Porsche Communication Management (PCM) z ulepszoną łącznością, wielodotykowym ekranem oraz informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Ikona marki była bardziej atletyczna i mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej
Lekkie nadwozie o aluminiowo-stalowej konstrukcji ponownie awansowało pod względem sztywności, a jednocześnie pomogło zmniejszyć masę własną o 45 kilogramów. Bazowy 6-cylindrowy silnik miał teraz pojemność 3,4 litra, ale nadal rozwijał moc 350 KM. Odmiany S generowały już moc 400 KM, a GTS – aż 430 KM (obie z pojemności 3,8 litra). W ramach zaktualizowanej edycji 991, wprowadzonej na rynek w 2015 r., także modele 911 Carrera korzystały z siły dwóch turbosprężarek. Wszystkie trzy odmiany Carrera – standardowa, S oraz GTS – napędzała trzylitrowa jednostka o mocy, odpowiednio, 370, 420 i 450 KM. Jednocześnie spadły zużycie paliwa i emisja spalin.
Nowe pułapy moc osiągały również warianty Turbo i GT, na czele z 700-konnym 911 GT2 RS
Z maksymalną prędkością 340 km/h była to najszybsza seryjna „911” w historii modelu. 911 GT3 RS z 4-litrowym wolnossącym bokserem o mocy 520 KM miało więcej rozwiązań ze świata motorsportu niż którykolwiek oferowany dotąd cywilny samochód Porsche. Na uwagę zasługuje też 911 Targa, które łączyło klasyczną koncepcję tego nadwozia – z szerokim pałąkiem zamiast słupków B – ze „sprytną” konstrukcją dachu. Ponadto w gamie modelu wyróżniały się: zoptymalizowany pod kątem masy wariant 911 Carrera T, ekstremalnie lekkie 911 R, zbudowane w limitowanej edycji 991 egzemplarzy, a także ważące zaledwie 1370 kg 911 GT3 RS. Wysoce pożądany był również specjalny model na 50-lecie 911, wyprodukowany w serii 1963 sztuk. Istotne miejsce w historii firmy zajmuje wyposażony w szereg ekskluzywnych dodatków samochód sportowy w zielonym kolorze Irish Green, który 11 maja 2017 r. zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki w Zuffenhausen: milionowa „911”. Ten 450-konny klejnot pozostaje własnością Porsche AG.
Generacja 991 była absolutnym bestsellerem Porsche. W okresie od 2011 r. do 31 października 2018 r. powstała w liczbie 217 930 egzemplarzy – i dalej „podbija” ten wynik. Łącznie od chwili debiutu w 1963 r. do końca ubiegłego miesiąca Porsche wyprodukowało 1 049 330 sztuk seryjnych „911”.