Wygląd AMG GT delikatnie zmodyfikowany
Najbardziej widoczną zmianą jest zupełnie nowy grill. Nawiązywać ma - jak słusznie zauważa moto.pl - do modelu W194 ze słynnego wyścigu Panamericana. Poza tym auto na pierwszy rzut oka jest szersze. W środku kabiny zmieniono także tapicerkę oraz pakiety wyposażenia do wyboru. Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć.
Silnik AMG GT mocniejszy o maksymalnie 14 KM
W najsłabszej wersji to główna i największa zmiana. Podstawowy GT i GT S po obecnych zmianach ma mieć odpowiednio o 14 KM i 12KM mocniejszy silnik, a co najlepsze - nie będzie to mieć przełożenia na zwiększenie jego ceny. W najmocniejszej wersji niestety koncern nie przewiduje żadnych zmian.
AMG GT C coupe w 3,7 sekundy do setki!
Jednak największym zaskoczeniem w Detroit była informacja o tym, że gamę AMG GT poszerzy model Mercedes AMG GT C, który od teraz będzie dostępny nie tylko jako roadster, ale również w nadwoziu coupe. Wiadomo, że nowy model będzie miał silnik 4.0 V8 bitrubo o mocy 557 KM, dzięki czemu ma się rozpędzać w 3,7 sek. do 100, a jego prędkość maksymalna ma wynieść 315/h. Mercedes nie podał oficjalnej ceny tego modelu, ale szacuje się że będzie to około 700 tysięcy złotych. A ponieważ jak wspomniałem, spółka obchodzi 50. urodziny - w sprzedaży ma się pojawić 50 specjalnych egzemplarzy tego modelu...