Daimler uzyskał już licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA
Równocześnie, współpracującz lokalnymi partnerami, nieprzerwanie dążył do rozwoju automatyzacji jazdy w Chinach w celu dostosowania swoich rozwiązań do tamtejszych warunków drogowych. Celem jest tu przede wszystkim systematyczna poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes-Benz wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo „zaliczyły” wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy. - Jazda autonomiczna to kluczowy filar naszej globalnej strategii CASE. Dziś ogłaszamy kolejny istotny krok w naszych działaniach na rzecz tworzenia innowacji w Chinach. Poprzez konsekwentne poszarzenie zakresu naszych lokalnych badań i rozwoju dążymy do dalszego rozwoju chińskiej branży motoryzacyjnej. "Inspirowani Chinami, innowacyjni dla Chin" - naszym celem jest dostarczanie naszym klientom rozwiązań technicznych, produktówi usług dostosowanych do ich potrzeb - przyznaje Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rynek chiński. warto dodać, że Daimler niejednokrotnie wyznaczał standardy w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwa. Szczególne postępy na drodze do autonomicznej jazdy zapewniło wprowadzenie systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive.W rezultacie limuzyny Mercedes-Benz Klasy S oraz Klasy E oferują najnowocześniejsze funkcje jazdy częściowo autonomicznej. Przykład: nowy system DIGITAL LIGHT zwiększa bezpieczeństwo dzięki rozszerzeniu wizualnego wsparcia systemów wspomagających poprzez czujniki, które wykrywają innych użytkowników drogi i odpowiednio dostosowują dystrybucję światła we wszystkich sytuacjach.
Daimler intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpieczeństwa pojazdów
Tym samym rozszerzając współpracę z lokalnymi partnerami. Wraz z firmą Baidu koncern angażuje się w badania nad bezpieczniejszymi rozwiązaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo. Celem tych działań dogłębne zrozumienie szczególnych wymagań dotyczących zautomatyzowanej jazdyw Chinach i wytworzenie intuicji co do lokalnych trendów technicznych. Ponadto, dzięki wspólnemu centrum badawczego na rzecz zrównoważonego transportu, Daimler oraz znany chiński uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspierają projekty badawcze związane ze zrównoważonym transportemw specyficznym dla Chin środowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie, skoncentrowane na zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, pozwoliło na zbieranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Wschodniej Azji na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.