Firma zdradza, że przed rozpoczęciem produkcji nowy samochód musi osiągnąć określony poziom dojrzałości. Oto, co się dzieje w farbryce Mercedesa i poza nią:
• testy cyfrowe obejmują wszystkie kluczowe obszary rozwoju pojazdu, począwszy od symulacji i walidacji wykonalności konstrukcji oraz odporności na zderzenia, przez aerodynamikę, jazdę i prowadzenie oraz NVH (hałas, wibracje, kultura pracy), aż po zużycie paliwa i zasięg.
• mimo wielu zalet testowania cyfrowego – szybkości, dostępności danych i wydajności – żaden samochód nie trafia do produkcji seryjnej bez szeroko zakrojonych testów praktycznych. Na stanowisku badawczym nacisk kładzie się na trwałość komponentów takich jak układ napędowy, a na drogach – na funkcjonalne testy całego auta w zróżnicowanych warunkach klimatycznych. Oczywiście w przypadku EQC szczególną uwagę zwraca się na elektryczny zespół napędowy oraz akumulator. Także te komponenty są testowane i zatwierdzane zgodnie z niezwykle surowymi normami Mercedes-Benz
• w przypadku auta elektrycznego wyjątkową rolę odgrywa akustyka – w przeciwieństwie do samochodu z silnikiem spalinowym jego układ napędowy nie wydaje bowiem prawie żadnych dźwięków. Sprawia to, że bardziej słyszalne są odgłosy takie jak szumy opon czy wiatru. Aby sprostać tym wymaganiom, Mercedes-Benz polega na swoim wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie eliminacji hałasu, wibracji i drgań
• jedna trzecia/dwie trzecie: proporcje testowania cyfrowego i testów w warunkach rzeczywistych wynoszą 35 proc. do 65 proc. W ten sposób udaje się połączyć to, co najlepsze z obu światów – w interesie tradycyjnie wysokich standardów jakości Mercedes-Benz
• testowanych jest prawie 200 prototypów i aut przedprodukcyjnych
• przed dopuszczeniem do produkcji samochód musi zostać przetestowany i oceniony przez wiele osób z różnych działów rozwoju, od tych specjalistycznych, które zatwierdzają poszczególne komponenty i moduły, aż do testujących i sprawdzających wytrzymałość całej konstrukcji. W testowaniu bierze udział kilkuset ekspertów
• proces rozwoju EQC trwa ok. 4 lata; EQC będzie testowany przez trzy kolejne zimy i trzy kolejne lata, w ekstremalnych warunkach od -35° do ponad +50° Celsjusza
• zanim EQC pojawi się w sprzedaży w wielu krajach świata, zostanie wszechstronnie przetestowany w Niemczech, Finlandii, Szwecji, Hiszpanii, Włoszech, Dubaju, RPA, USA oraz w Chinach.
Aby spełnić cele wyznaczone dla każdego komponentu i całego samochodu, EQC przejdzie wkrótce program prób wytrzymałościowych w gorącym klimacie Hiszpanii. Poza oddziaływaniem temperatury na warunki jazdy w ekstremalnych warunkach przetestowane zostaną tam inne wyjątkowo trudne dla aut elektrycznych aspekty, takie jak działanie klimatyzacji oraz ładowanie. Ponieważ jedno jest pewne: EQC musi oferować jakość i wrażenia z jazdy typowe dla każdego Mercedesa.