Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Auta, które niezawodnie poradzą sobie w terenie!

| | Komentarze:

Witamy w nowym tygodniu! Mamy dla Was kolejny artykuł z serii, w której przedstawiamy Wam auta z wybranego segmentu, jakie znajdziecie w starannie wyselekcjonowanej ofercie samochodów na sprzedaż Autoreduta. W tym tygodniu będą to auta, które niezawodnie poradzą sobie w terenie, jako dobra alternatywa dla tych, którzy szukają dużego samochodu, a jednocześnie czasami udają się w poza utarte szlaki, z których zwykłe crossovery czy SUV-y nie dałyby rady wrócić o własnych siłach. Auta terenowe od lat nie pojawiają się wyłącznie w garażach tych, którzy lubią w wolnym czasie wybrać się w teren i sprawdzić możliwości napędu 4x4, a pickupy, choć nie cieszą się w Polsce, czy Europie taką popularnością jak w Stanach, to goszczą na naszych ulicach znacznie częściej niż kiedyś, głównie za sprawą coraz lepszego wyposażenia, które wcześniej nie występowało w tym segmencie aut.


Ford Ranger


Ford Ranger to jeden z najczęściej wybieranych pickupów w Polsce i całej Europie. Nie ma co się dziwić — dobrze wygląda, łatwo prowadzi się w mieście i jest wytrzymały w terenie. Naszego Rangera napędza 2,0-litrowy silnik EcoBlue o mocy 213 koni mechanicznych, która jest przenoszona na koła dzięki automatycznej skrzyni biegów, która uchodzi za bezusterkową. Ford nie jest demonem prędkości i do „setki” rozpędzi się w około 9 sekund. Auto ma oczywiście napęd na 4 koła z kilkoma terenowymi ustawieniami. Zadano również o względy bezpieczeństwa — w wyposażeniu Rangera znajdziemy system Pre-Collision Assist, który wykrywa pieszych, czy automatyczny system hamowania awaryjnego. Przy długości ponad 5 metrów, a także długiej masce czujniki parkowania są oczywiście wśród opcji wyposażenia Forda. W dostępnej w naszej ofercie wersji Wildtrak znajdziemy szereg udogodnień — nawigację, Apple CarPlay i Android Auto, system informacyjno-rozrywkowy SYNC, a nawet emblematy Wildtrak wyszyte w oparciach ogrzewanych foteli. Teren jest mocną stroną Rangera m.in. za sprawą stałego napędu na 4 koła, ale także dużego prześwitu, kąta natarcia wynoszącego aż 29 stopni, kąta zejścia wynoszącego 27 stopni czy głębokości brodzenia 800 mm. Pomimo świetnych właściwości terenowych i ucywilizowanemu prowadzeniu, musimy pamiętać, że nie jest to auto zestrojone sportowo i podczas prowadzenia na utwardzonej nawierzchni, na zakrętach mocno się przechyla. Więcej informacji o Fordzie Rangerze znajdziecie tutaj.

Informacje o Range Roverze Sport Supercharged znajdziecie w naszym poprzednim artykule, który możecie przeczytać tutaj.

 

Mercedes-Benz G63 AMG


Jeden z najbardziej legendarnych samochodów wszechczasów. Auto, którym możesz jechać ponad 220 km/h, a kiedy zechcesz, możesz zjechać z drogi na skaliste wzgórza i cieszyć się niezrównanymi możliwościami terenowymi. Pod kanciastą maską Klasy G znajdziemy 577-konny, 4.0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią biegów (z aluminiowymi łopatkami przy sportowej kierownicy), przekazującą moc na wszystkie cztery koła G63 AMG. Luksusowe wnętrze Klasy G to oczywiście niebywała dbałość o najmniejsze detale, mnóstwo skóry Nappa i metalowych akcentów, jak również ambientowe oświetlenie w całym Mercedesie. System informacyjno-rozrywkowy znajduje się w 12,3-calowym ekranie, w którym jest nawigacja, czy łączność z Android Auto/ Apple CarPlay, jednak Mercedes-Benz wciąż nie wyposażył modeli G w MBUX-a. Dla tych, którym znudzi się basowy dźwięk silnika V8, wydobywający się podwójnego wydechu AMG, znajdującego się po obu stronach samochodu (którego głośność można oczywiście regulować za pomocą odpowiednich przycisków), G Klasa wyposażona jest w fantastyczne nagłośnienie Burmester. W centralnym miejscu deski rozdzielczej Mercedesa znajdują się trzy przyciski, które w większości egzemplarzy nigdy nie zostaną wykorzystane. Są one odpowiedzialne za blokadę mechanizmów różnicowych, za których sprawą nawet najtrudniejszy teren nie jest wyzwaniem dla Geländewagen. Jako ciekawostkę dodamy, że choć od produkcji pierwszego modelu minęło już ponad 40 lat, Mercedes-Benz zostawił w najnowszej generacji kilka smaczków, dla prawdziwych miłośników marki, np. zawiasy drzwi, które wciąż nie są schowane w karoserię Klasy G, a zamknięcie drzwi nie przychodzi z łatwością czy charakterystyczny, głośny dźwięk ryglowania drzwi. Więcej informacji o Mercedesie G63 AMG znajdziecie tutaj.

 

Volkswagen Amarok


Amarok wyposażony jest w 3,0-litrowy silnik V6 TDI o mocy 258 KM połączony z automatyczną skrzynią biegów i stały napęd na cztery koła 4Motion. Kiedy Volkswagen porusza się po nieutwardzonej nawierzchni, do gry wchodzi samoblokujący mechanizm różnicowy, który automatycznie rozdziela moc na koła o największej przyczepności. Komfort jazdy jest na tyle dobry, że podczas pokonywania kolejnych kilometrów, możesz zapomnieć, że siedzisz za kierownicą pickupa. Adventure, to opcja wyposażeniowa Amaroka, dzięki której auto ma m.in. 20-calowe, aluminiowe felgi Talca (dostępne wyłącznie w tej wersji), 6,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, biksenonowe reflektory do jazdy dziennej czy przednie i boczne szyby ze szkła termoizolacyjnego. Volkswagen dostępny w naszej ofercie to praktyczny samochód o wielu zastosowaniach, dzięki zamykanej pokrywie skrzyni ładunkowej. Więcej informacji o Volkswagenie Amaroku znajdziecie tutaj.

Dziękujemy za lekturę, zapraszamy za tydzień! 

 

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora