Problemy - jak czytamy w oświadczeniu - dotyczą systemu dawkowania AdBlue. W przypadku, gdy w zbiorniku zostało już niewiele płynu, a szacowany zasięg wynosi 2400 km lub mniej to wówczas następuje zmniejszenie dawkowania. Nie pozostaje to bez wpływu na skład spalin, co sprawia, że samochód emituje więcej szkodliwych związków, niż jest to dopuszczalne. W normalnym przypadku kierowca powinien jak najszybciej uzupełnić poziom AdBlue. Jeśli tego nie zrobi, to wówczas po zgaszeniu silnika nie będzie mógł ponownie uruchomić samochodu. W niektórych przypadkach - pisze auto-swiat.pl - konieczna jest także interwencja serwisu w celu zdjęcia blokady (nie wystarczy samo uzupełnienie płynu). Audi w wydanym oświadczeniu poinformowało o wstrzymaniu produkcji A6 z 3.0 TDI do czasu wyjaśnienia sprawy.
Ĺšródło: Audi, auto-swiat.pl