911 GT3 z pakietem Touring ma coś z Porsche 911 Carrera RS z 1973 roku
Nazwa „Touring” odnosi się do wariantu wyposażeniowego Porsche 911 Carrera RS z roku modelowego 1973. Już wtedy kluczową rolę odgrywały purystyczny design 911 oraz klasyczne wykończenie kabiny. Nowe 911 GT3 z pakietem Touring reinterpretuje i modyfikuje tę koncepcję. To propozycja dla fanów wysokiej jakości samochodów sportowych, którzy szczególnie cenią powściągliwy design oraz klasyczną przyjemność z jazdy. Pomijając pakiet Clubsport oraz elementy wykończenia z Alcantary, 911 GT3 z pakietem Touring dostępne jest z praktycznie wszystkimi opcjami oferowanymi przez Porsche. Ich lista obejmuje m.in. pełną gamę odcieni lakieru i obręczy kół, ceramiczny układ hamulcowy PCCB, system unoszenia przedniej osi, reflektory LED, wszystkie warianty foteli, pakiet Sport Chrono oraz systemy nagłośnienia.
911 GT3, czyli sportowy samochód o wysokich osiągach
Poza tylną partią karoserii nadwozie GT3 z pakietem Touring pozostaje bez zmian – wyróżnia się masywnymi wlotami powietrza w specjalnie zaprojektowanym przednim pasie oraz typowymi dla 911 GT3 wylotami powietrza zlokalizowanymi przed pokrywą bagażnika. Przednie i tylne lampy są identyczne, choć pozbawione przyciemnienia. W profilu dominują kute obręcze mocowane centralną śrubą. Przednie felgi mają 9 cali szerokości i opony 245/35 ZR 20, zaś tylne – 12 cali szerokości i ogumienie 305/30 ZR 20. Taki rozmiar kół w połączeniu z nadkolami poszerzonymi względem 911 Carrera o 44 mm tworzy wrażenie imponującej szerokości. Długość nadwozia optycznie podkreśla zmniejszony o 25 mm prześwit.
911 GT3 to także sportowa aerodynamika
W tylnym pasie uwagę zwracają subtelne dodatki – skrzydło wysuwanego spojlera z seryjnego 911 wyposażono w aerodynamicznie ukształtowaną krawędź odrywania strumienia powietrza (tzw. listwę Gurneya), lakierowaną na kolor nadwozia. Na specjalnie zaprojektowanej pokrywie tylnego grilla znalazło się logo „GT3 touring”. Model wyróżnia się również szeregiem elementów w kolorze srebrnym: listwami wokół bocznych okien, końcówkami sportowego układu wydechowego, osłonami układu mycia reflektorów, a także logo Porsche z tyłu. W przypadku opcjonalnego pakietu „Black Exterior Touring” mają one kolor czarny, tak jak w 911 GT3. Przednie i tylne lampy są wówczas przyciemnione.
W 911 GT3 nie brakuje skórzanego wnętrza
W kabinie panuje atmosfera klasycznego samochodu sportowego z manualną skrzynią biegów. Zgodnie z charakterem purystycznego GT, zamiast Alcantary przeważają tu wysokiej jakości wykończenia ze skóry. Gładka skóra pokrywa koło kierownicy z oznaczeniem na godzinie 12, dźwignię zmiany biegów, podłokietniki drzwi, pokrywę schowka na konsoli środkowej oraz wewnętrzne klamki drzwi. Obicia centralnych elementów foteli wykonano z tkaniny, na zagłówkach wytłoczono herb Porsche, a wszystkie przeszycia w częściowo wykończonej skórą kabinie mają kolor czarny. Całości dopełniają elementy ozdobne z czarnego aluminium.
A pod maską 911 GT3 mocny wolnossący silnik o 6 cylindrach
We wszystkich 911 GT3 z manualną przekładnią układ napędowy i podwozie są identyczne – włącznie z egzemplarzami z pakietem Touring. Wolnossący 6 cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów pochodzi z samochodów wyścigowych, takich jak 911 RSR oraz 911 GT3 Cup. To najmocniejszy wolnossący motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ma też największą pojemność, jaką kiedykolwiek miał 6-cylindrowy bokser Porsche dla aut seryjnych. Jednostka ma wysokoobrotowy charakter – wał korbowy rozkręca się do prędkości 9000 obr./min, niezwykłej nawet jak na silnik samochodu sportowego. Przełożenia 6-stopniowej skrzyni są precyzyjnie dobrane do krzywej mocy silnika, a sama przekładnia ma wyjątkowo sportową charakterystykę pracy. Automatyczna funkcja międzygazu, aktywowana przyciskiem Sport na konsoli środkowej, oferuje ekscytujące wrażenia akustyczne podczas redukcji i pozwala na dynamiczną zmianę przełożeń dzięki szybszej synchronizacji. Sportowa skrzynia manualna GT przenosi siłę napędową do tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą i automatycznym hamowaniem (PTV).
911 GT3 ze sztywnym podwoziem ze skrętną tylną osią
Podwozie 911 GT3 potwierdza doświadczenie Porsche w motorsporcie. Jego bazowa architektura została zoptymalizowana pod kątem precyzji, a wyśmienitą charakterystykę prowadzenia pomaga zapewnić również aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości skręca ona tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zwiększając zwinność i stabilność pojazdu. Rozmiar ogumienia obu osi dobrano w ten sposób, aby przednie koła w optymalny sposób przekazywały siły kierujące i hamowania, a tylne zapewniały napęd oraz trakcję.
I bym zapomniał… 911 GT3 z pakietem Touring można już zamawiać. Model kosztuje – podobnie jak 911 GT3 – 788 960 PLN z VAT.