GT2 RS odtwarza rekordy raz po raz
Co ciekawe, rekord nie był wyczynem jednorazowym, bowiem Lars Kern (30 lat) z Niemiec i Nick Tandy (32 lata) z Wielkiej Brytanii już w swojej pierwszej próbie pobili poprzedni najlepszy wynik dla dopuszczonych do ruchu aut sportowych (6 minut 52,01 sekundy) i pięć okrążeń z rzędu przejechali w czasie poniżej 6 minut i 50 sekund. Andreas Preuninger, szef linii modeli GT, przyznał, że „klasę 911 GT2 RS potwierdza nie tylko rekordowy czas przejazdu, ale i konsekwencja jego osiągów notowanych na każdym okrążeniu” oraz, że firma "szczególnie dumna jest z faktu, że takie wyniki udało się uzyskać na dwóch różnych samochodach prowadzonych przez dwóch różnych kierowców, co podkreśla zdolność GT2 RS do odtwarzania tego rekordu raz po raz”.
Rekordowe okrążenie rozpoczęło się o godzinie 19:11
Fabryczny kierowca Porsche Nick Tandy przyleciał do Niemiec prosto z 6-godzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) w Austin w Teksasie i w imponującym stylu przesiadł się z prototypu Le Mans 919 Hybrid do 700-konnego 911 GT2 RS z oponami Michelin Pilot Cup 2. Rekordowy czas okrążenia „wykręcił” Lars Kern, profesjonalny testowy kierowca Porsche i pasjonat wyścigów. Poza udziałem w australijskiej edycji Carrera Cup Kern regularnie startuje w mistrzostwach VLN Endurance Championship na Nürburgringu, zna więc Północną Pętlę „na wylot”. Rekordowe okrążenie rozpoczęło się o godzinie 19:11 i zakończyło 6 minut i 47,3 sekundy później, w idealnych warunkach pogodowych. Zwyczajowo dla rekordowych przejazdów czas okrążenia zmierzono dla odcinka liczącego 20,6 km długości. Średnia prędkość samochodu wyniosła 184,11 km/h.
GT2 RS to najszybszy model Porsche
GT2 RS to - jak twierdzi sam producent - najszybsza i najmocniejsza zatwierdzona do ruchu drogowego „911” w historii. Swoją globalną premierę świętowała pod koniec czerwca, podczas Festiwalu Prędkości w brytyjskim Goodwood. Jej sercem jest 6-cylindrowy silnik biturbo typu bokser, rozwijający moc 515 kW (700 KM) i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tylnonapędowe, dwuosobowe Coupé z pełnym zbiornikiem paliwa waży zaledwie 1470 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym wykorzystującym rozwiązania spokrewnione ze światem motorsportu, nowe 911 GT2 RS góruje nad swoim 3,6-litrowym poprzednikiem o 59 kW (80 KM) oraz o 50 Nm.