Od powstania pierwszego Range Rovera, czyli od 1969 roku auto to nieprzerwanie ewoluuje. Znane jest na całym świecie jako najbardziej ekskluzywny SUV charakteryzujący się wyjątkowym designem, połączonym z zaawansowaną techniką. Land Rover UK przygotował świetną wizualizację, do obejrzenia której oczywiście zachęcam. A dla wielkich fanów tej marki dołączam krótki opis drogi ewolucji Range Rovera...
1969 - prototyp pierwszego Range Rovera
Ponieważ pierwszy projekt Range Rovera był ściśle strzeżonym sekretem projektanci i inżynierowie pracujący przy jego projekcie dali mu przydomek „Velar”. Jest to termin pochodzący z języka włoskiego i oznaczający welon lub zasłonkę. Co ciekawe, pierwsze 26 prototypów oznakowano w ten sposób, aby ukryć prawdziwą nazwę marki.
1970 - pierwsza trzydrzwiowa produkcja
Po udanych testach "Velara" przyszedł czas na objawienie światu prawdziwego oblicza. Dzięki połączeniu elegancji z terenowym charakterem Range Rover spotkał się z pozytywną opinią krytyków branży motoryzacyjnej. Było to pierwsze takie auto, dające możliwość jazdy z napędem 4X4, wyposażone w otwieraną klapę o obłym kształcie i pociągłymi wcięciami.
1981 - czterodrzwiowy Range Rover
Po 11 latach obecności na rynku klasyczny Range Rover został wyprodukowany, jako auto czterodrzwiowe. Specjalnie dla fanów marki!
1994 - druga generacja Range Rovera
Znacznie bardziej luksusowy niż jego poprzednik. Designerskie akcenty drugiej generacji jak choćby charakterystyczna sylwetka tego auta, czy wprowadzone prostokątne reflektory do dziś są znakiem rozpoznawczym tego auta.
2001 - trzecia generacja Range Rovera
Trzecia generacja po raz pierwszy została wyprodukowana z jednokadłubowym nadwoziem, a inspiracją do stworzenia jej była włoska motorówka Riva. Co ciekawe, metalowe wykończenia motorówki były z kolei inspiracją do wykończenie wnętrza Rovera.
2008 - koncpecja LRX
Koncept na stworzenie pojazdu cross i coupe był wówczas nie tylko ambitny, ale i postępowy. Próbą dotarcia do kierowców rzadko jeżdżących w terenie miał być pomysł na stworzenie pojazdu, który przy zachowaniu stałych cech dla Range Rovera miał też mieć wnętrze określone później przez prasę jako... futurystyczne.
2011 - Range Rover Evoque
Nazywany też “autem roku”, Evoque szybko został zauważony po premierze na Paris Motor Show w 2010. Sporo cech, które miał poprzednik - LRX pojawiło się także w tym modelu - m. in. świeża interpretacja klasycznego designu Rover’a.
2012 - czwarta generacja
Tu pojawiło się aluminium, z którego została wykonana kabina. Cechą wyróżniającą tę generację stało się przedłużenie bazy kół i ruchomy dach. Nowością też było wprowadzenie trybów jazdy - auto automatycznie przystosowywało parametry do terenu.
2013 - pierwsza hybryda
Charakteryzowała się tym, że jest ekonomiczna, ekologiczna, ale co najważniejsze - bezkompromisowa. Aby tego dowieźć, auto przejechało na testach 16 tysięcy km przez Mumbai po Himalaje.
2013 - druga generacja Range Rover Sport
Testowany przez samego Jamesa Bonda! Wcielający się w tą postać znany wszem i wobec aktor Daniel Craig testował jego upgreadowany 3-litrowy silnik V6 na ulicach Nowego Jorku. Oczywiście na ten czas ulice zostały zamknięte...
2015 - Range Rover Sport SVR Launch
Aby dodać mocy i dostojności specjalnie wytypowano dedykowaną ekipę do jego produkcji. Jako najszybszy pojazd w całej swej historii - model ten zooferował coś niezapomnianego! Jego siła została odzwierciedlona w konstrukcji, m.in. nowym rurom wydechowym (podobnym do quada) i unikalnym tylnim spojlerze.
2015 - Range Rover SV Autobiography
Model ten, to szczyt wyrafinowania i luksusu. Widać w nim dbałość o szczegóły w wykończeniach z aluminium i w wykończeniu siedzeń. Na zewnątrz stworzono możliwość wyboru szerokiej palety kolorów. SV Autobiography został wprowadzony wkrótce po wcześniejszym modelu, a dzięki charakterystycznej konstrukcji i potężnemu silnikowi V8 postawa pojazdu odzwierciedla jego moc i zwinność.
2015 - Range Rover Evoque Convertible
Pierwszy kabriolet! Model ten, to kompaktowy SUV, 4X4 - Cabrio.
Ĺšródło: Land Rover