135 lat temu, 29 stycznia 1886 roku Carl Benz zgłosił patent „pojazdu z napędem spalinowym” o oznaczeniu DRP 37435. W lipcu tego samego roku odbył się pierwszy pokaz trójkołowca Benz Patent Motor Car, model no. 1. Choć o pierwszym samochodzie Carla Benza wspominaliśmy już tutaj na naszym blogu motoryzacyjnym, jednak z okazji jubileuszu, podzielimy się z Wami garstką ciekawostek związanych z pierwszym samochodem.
Jak podróż Berthy Benz zmotoryzowała cały świat
W sierpniu 1888 roku Bertha Benz, bez wiedzy swojego męża (zostawiła Carlowi notatkę na kuchennym stole, nie wspominając mu o tym, że rusza w podróż pojazdem), a z pomocą nastoletnich synów - Eugena i Richarda udała się w pierwszą, długodystansową podróż w historii motoryzacji. Trasa ich niemal 200-kilometrowej wycieczki rozpoczęła się w Mannheim, gdzie mieściło się przedsiębiorstwo produkujące samochody założone przez Benza, a kończyła w rodzinnym mieście Berty, Pforzheim. Podróż rozpoczęła się wczesnym rankiem w fabryce Benz & Cie, skąd Bertha i jej synowie po cichu wypchnęli pojazd z hali. Wycieczka nie obyła się bez przeszkód. Problemem była dostępność benzyny, którą wówczas nazywano ligroiną była niewielka i można było ją dostać w aptekach. Niewielki jednocylindrowy silnik nie dawał sobie rady przy pokonywaniu dużych wzniesień, przy których rodzina Carla Benza musiała pchać pojazd. Podczas usuwania usterek, Bertha wykazała się dużą zaradnością – wyczyściła zablokowany przewód paliwowowy szpilką od kapelusza, a przetarty przewód zapłonowy zaizolowała podwiązką. Podróż Berthy Benz pokazała całemu światu niezwykłe walory i praktyczność pojazdu silnikowego, dając tym samym motywację do dalszego rozwoju marki Benz & Cie, a swojego męża do kolejnych pionierskich przedsięwzięć i rozwiązań technicznych.
Dlaczego pierwszy na świecie samochód z silnikiem benzynowym był trójkołowcem?
Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Carl Benz nie był usatysfakcjonowany z systemów kierowniczych dla pojazdów czterokołowych, jakie były wówczas dostępne. Dlatego już kilka lat później opatentował podwójny, obrotowy układ kierowniczy. Pierwszym autem w którym wykorzystano nowy układ kierowniczy był model Victoria, zaprezentowany w 1893 roku.
Pierwszy samochód z dostępnym z różnymi wersjami
Benz Patent Motor Car Model 3 był pierwszym samochodem w którym klient mógł podjąć decyzję, co będzie mu bardziej odpowiadać. Można było zdecydować się na składany dach, bądź dodatkową kanapę.
Historia początków marki Mercedes-Benz przepełniona jest innowacyjnymi wynalazkami i szczęśliwymi zbiegami okoliczności, ale jedna z ważniejszych ról odgrywa w niej wsparcie rodziny. Dla nas bycie częścią rodziny Mercedes-Benz to ogromny zaszczyt. Cieszymy się mogąc świadczyć dla Państwa usługi zgodne z najwyższymi obowiązującymi standardami oraz dziękujemy za zaufanie, którym niezmiennie darzycie nas od lat.