Kuba Piątek niestety zakończył Dakar
Już na pierwszym etapie motocyklista Kuba Piątek został zmuszony zakończyć rajd Dakar. Jak podaje serwis v10.pl na trzydziestym kilometrze nasz rodak spadł z motoru, o tyle niefortunnie że złamał kość śródręcza. Można pogratulować mu samozaparcia, bo kontynuował wyścig z ogromnym bólem ręki. Niestety stracił tym samym na trasie ponad 3 minuty i zajął na tym odcinku 38 miejsce. Kuba, życzę zdrowia!
Audi i Mercedes wychodzą na przeciw elektrycznego jutra
Dwa samochody koncepcyjne - Audi i Mercedes E-Truck dwie marki, które chcą budować lepsze - ekologiczne jutro. Dlatego też auta te mają być elektryczne, a służyć mają do transportu… cieczy. Przy tym wszystkim mają być szybkie, oszczędne i oczywiście ekologiczne! Skąd mają czerpać moc? Z, aż 10 akumulatorów. Jak informuje moto.pl i v10.pl kształty, które wydawać się mogą futurystyczne mają zapewnić, jak najlepszą ich areodynamikę. Efekt? Zobaczcie sami!
Są wyniki testu mobilnej aplikacji Mercedes me
Test aplikacji przeprowadził serwis autoswiat.pl. Wynika z niego, że Mercedes me działa bez zarzutu, i - co więcej - poza otwieraniem auta ma kilka innych bardzo przydatnych funkcjonalności. Po pierwsze, jeśli chodzi o samą funkcję klucza, konfiguracja aplikacji z autem przebiega łatwo, szybko i przyjemnie. Dostajemy przy każdorazowym otwarciu i zamknięciu drzwi e-mail z dokładną informacją. Można w niej także monitorować: poziom paliwa, ciśnienie w oponach, szacowany zasięg, średnie zużycie paliwa, informacje o klockach hamulcowych, płynach, oknach, szyberdachu, bagażniku, akumulatorze, hamulcu ręcznym - tak więc, co tylko. O czym nas nie informuje? A, o pozycji zaparkowanego samochodu. Ale, jeśli komuś taka opcja wydaje się niezbędna, ma być ona wkrótce w aplikacji aktywowana. Co więcej? A no przydatną, dostępną usługą jest możliwość przesłania adresu, gdy chcemy się udać gdzieś, wcześniej wyszukujemy go w Google i automatycznie klikając ikonę „udostępnij adres” przesyłamy do samochodu. Mercedes me także przypomina zawczasu o wyjściu do pracy, biorąc pod uwagę warunki i obciążenia ruchu na drodze. Możemy też ogrzać lub schłodzić wnętrze auta zanim do niego wsiądziemy, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany. Minusy? Jak to często bywa z luksusem - niestety musi być nas na niego stać. Po 3 latach bezpłatnego hulania, wszelkie opcje w sumie będą nas kosztować 1,8 tys. zł. A, no i trzeba się przyzwyczaić do wyciągania smartfona zamiast kluczyka, ale to w końcu chodzi o auto marki Mercedes! A to zobowiązuje.